خبرگزاری کار ایران

مسئول غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری رونمایی می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۸۰

برای نخستین بار در نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش از کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسن‌‌‌‌‌‌نژاد با اشاره به تعدد و تنوع فعالیت‌‌‌‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان به عنوان تنها مرکز فعال در حوزه آموزش کودکان با نیازهای ویژه، اقدامات زیادی انجام داده است که تنها بیش از ۵۰ عنوان از فعالیت‌‌‌‌‌ها در نمایشگاه دستاوردها در معرض دید عموم قرار گرفته است و در همین راستا برای نخستین‌‌‌بار از کتاب‌‌‌های ویژه دانش‌‌‌آموزان دارای مشکلات یادگیری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: کتاب‌‌‌‌های درشت خط، وسایل جهت‌‌‌‌یابی، کتاب‌‌‌های بریل، دستگاه پرکینز، لوح‌‌‌‌های علائم خط بریل، مجموعه آموزشی اعداد، خودآموز الفبای فارسی بریل، درس‌‌‌افزارها و... ویژه دانش‌‌‌آموزان با آسیب بینایی در این نمایشگاه ارائه شده است.

مسئول غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه قرار است از کتاب‌‌‌های آموزشی ویژه کودکان دارای مشکلات یادگیری رونمایی شود، اظهار داشت: این مجموعه کتاب شامل چهار جلد است که با تلاش معاونت برنامه‌‌‌ریزی آموزشی و توان‌‌‌بخشی سازمان تهیه شده و در آن، برای اولین بار به شکلی دقیق و کاربردی به این موضوع پرداخته شده است.

حسن‌‌‌‌‌‌نژاد ادامه داد: از دیگر اقدامات سازمان نشریه پیام توانایی است که به طور اجمالی به معرفی ۳۳۰ دانش‌‌‌آموز با نیازهای ویژه پرداخته است که در سال تحصیلی جایر موفق به پذیرش در دانشگاه‌‌‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌‌اند.

وی اضافه کرد: نرم‌‌‌افزارهای زبان‌‌‌‌آموزی، CDهای ویژه دانش‌‌‌‌آموزان ناشنوا، وسایل کمک آموزشی مربوط به مهارت‌‌‌های نوشتاری، DVDهای آموزشی فراگیرسازی، راهنمای فعالیت انجمن اولیا و مربیان و... از دیگر مواردی است که مستندات آن در نمایشگاه حاضر در اختیار همگان قرار گرفته است.

شایان ذکر است اجرای زنده فعالیت‌‌‌های دانش‌‌‌آموزان در بخش‌‌‌های نقاشی، تصویرگری، صنایع دستی و... از دیگر اقدامات غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز