خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی:

وضعیت داروسازی در دوران جنگ بهتر بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۱۲۶

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: وضعیت صنعت داروسازی در دوران جنگ بهتر از شرایط حال حاضر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد شیبانی (رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی) در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته)، اظهار داشت: مسئولان امر می‌بایست به این باور برسند که صنعت داروسازی کشور از پتانسیل بالایی برخوردار است، به شرطی که حمایت کنند.

وی افزود: صنعت داروسازی کشور سابقه‌ای ۷۰ ساله دارد، قبل از انقلاب چیزی به نام صنعت داروسازی نداشتیم؛ چون ۷۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور وارداتی بود و ۲۵ درصد مابقی هم توسط شرکت‌های چند ملیتی در داخل تولید می‌شد.

شیبانی گفت: بعد از انقلاب در حدود ۱۰۰ کارخانه داروسازی تاسیس و راه‌اندازی شد، بطوریکه در حال حاضر ۹۷ درصد عددی داروهای مورد نیاز در داخل تولید و ۳ درصد باقیمانده هم مربوط به داروهای تخصصی است که وارد می‌شود.

وی افزود: تا پنج سال قبل شاهد توسعه صنعت داروسازی کشور بودیم. در این سال‌ها مشکلاتی دامن‌گیر صنعت داروسازی شده که باعث شده توسعه صنعت متوقف شود و اگر صنعت توسعه نداشته باشد، موفق نخواهیم بود.

شیبانی نسبت به وضعیت حاکم بر صنعت داروسازی کشور ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه گفت: در صورتی که اقدام عاجل صورت نگیرد، بزودی صنعت داروسازی کشور نابود خواهد شد و آن وقت ناچاریم با اختصاص ارز بیشتر، دارو وارد کنیم که البته واردات هم مشکلات خاص خودش را دارد.

شیبانی تاکید کرد که به عنوان نماینده صنعت داروسازی کشور، شاهد هستیم روز به روز مشکلات صنعت بیشتر می‌شود. در حالیکه دارو به عنوان یک محصول حیاتی، از کالاهای استراتژیک و اساسی هم جلوتر است.

وی در رابطه با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما گفت: بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی و ۲۴ کشور اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیات و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز