خبرگزاری کار ایران

افشانی در صحن شورا مطرح کرد:

سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۹۴

شهردار تهران با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران گفت: با کمک بانک مرکزی و بانک شهر مشکلات انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی صبح امروز به صورت سرزده در آخرین جلسه شورای شهر حاضر شد.

شهردار با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران گفت: با کمک بانک مرکزی و بانک شهر مشکلات انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت رفع شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دارای مشکلات مالی است، از رفع مشکلات خبر داده و گفت: دولت لایحه درآمد پایدار شهرداری تهران را تصویب و به مجلس فرستاده است و خوشبختانه درصد شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است. در نتیجه اختیاراتمان بیشتر شده و بابت این موضوع از دولت و رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم.

افشانی افزود: در صورتی که این لایحه در مجلس به تصویب برسد اختیارات بیشتری به شهرداری و شورا داده شده و توان را دارم که بدون شهرفروشی درآمد پایدار داشته باشیم.

شهردار تهران که در دفاع از لایحه دو فوریتی اخذ مطالبات شهرداری تهران به شورا آمده بود، افزود: در شرایط فعلی ساخت و ساز کاهش یافته است و برای آنکه افراد را برای کار در حوزه ساخت و ساز تشویق کنیم باید امتیازات تشویقی در نظر بگیریم.

شهردار؛ ساختمان‌سازی را دارای بالاترین نقش در خصوص اشتغال دانسته و افزود: در همین راستا برای پرداخت عوارض تمهیداتی درنظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما این است افرادی که از این تاریخ به بعد بدهی عوارض خود را پرداخت می‌کنند نرخ محاسبه معادل مصوب شورای اقتصاد خواهد بود و افرادی که می‌خواهند به صورت اقساطی بدهی خود را پرداخت کنند 50 درصد معادل مصوبه شورای اقتصاد پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز