خبرگزاری کار ایران

عبدالحسین رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

به خاطر درآمدزایی به مردم فشار نمی‌آوریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۰۶

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه هدف اول این سازمان خدمات‌دهی است، گفت: هرکجا که که بتوانیم جلوی فشار غیرمنطقی به مردم را خواهیم گرفت.

اعضای شورای شهر تهران بارها از درآمد‌زا نبودن سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند این سازمان باید درآمدزا باشد و باری از روی دوش شهرداری تهران بردارد. رئیس سازمان میدان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در واکنش به این انتقادات، با بیان اینکه اعضای شورا به حق، دنبال درآمدزایی برای شهرداری هستند، گفت: شهرداری باید مستقلا خود را اداره کرده و از جایی بودجه دریافت نمی‌کند، در همین راستا شورای شهر به دنبال تامین  منابع درآمدی است.

عبدالحسین رحیمی ادامه داد: در حقیقت برای نگهداشت شهر، چاره‌ای جز درآمدزایی نداریم. اما این مسئله تا جایی صدق می‌کند که به مردم فشار نیاید. رویکرد اصلی شهردار و شورای شهر تهران این است که با توجه و به تناسبِ خدماتی که ارائه می‌دهد، اجازه ندهد به مردم فشار مضاعف وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های متعادل برای سازمان میادین در درجه اول اهمیت قرار دارد، افزود: در درجه اول، تلاش ما این است که قیمت‌هایمان با سطح شهر تفاوت داشته و ارزان‌تر باشد و در درجه دوم کرامت و سلامت شهروندان مدنظر ماست اما طبیعتاً قیمت‌ها تابع متغیر‌هایی همچون، تولید و حمل و نقل است و این موارد ربطی به شهرداری تهران ندارد. 

رییس سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به انتقادات شورا از میزان درآمد میادین میوه و تره‌بار، گفت: انتظار شورا از ما درست است و می‌گوید این سازمان باید خدمات متناسب این مردم ارائه دهد، البته ما در حد توان در راستای درآمدزایی برای شهرداری تهران هم اقدام می‌کنیم. سازمان، نظرات شورای شهر را پذیرفته و آنها نیز چارچوب‌هایی ما را قبول کرده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه سازمان میادین مطابق نظر شورا حرکت می‌کند، افزود: هرکجا که که بتوانیم جلوی فشار غیرمنطقی به مردم را خواهیم گرفت و اگر به مردم فشار غیرمنطقی نیاید در برخی موارد درآمدزایی هم خواهیم کرد. از آنجا که این تصور وجود دارد که شهرداری باید کمک حال مردم باشد، تمام تلاش ما این است که فشار غیرمعقول روی اقتصاد خانواده‌ها نیاوریم.

 وی ادامه داد: ما از شهرداری بودجه دریافت نمی‌کنیم و تا حدودی خودگردان هستیم و باید حواسمان باشد به مزیت، قیمت و کیفیت پایبند بوده و اجازه ندهیم به مردم فشار بیاید. همچنین باید حواس خود را جمع کنیم که به شهرداری‌ هم فشار نیاید، چراکه شهرداری از در دولت بودجه‌ای دریافت نمی‌کند. باید میان این دو رویکرد تعادل وجود داشته باشد و ایجاد این تعادل کار ساده‌ای نیست، این روند با نظر کمیسیون بودجه شورا در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز