خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران:

حتی یک بازار هم تعطیل نشده/ممنوعیت عرضه دام در جایگاه‌های غیرقانونی/جایگاه‌ها از ساعت 9 صبح در روز عرفه فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۸۵

روز عرفه جایگاه‌ها از ساعت 9 تا 19 و روز عید قربان از ساعت 5 صبح تا 15 فعال خواهند بود البته تا زمانی که جایگاه‌ها مشتری داشته باشند، به آنها خدمات‌رسانی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین رحیمی (مدیرعامل سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران) امروز در نشست خبری با بیان اینکه سال جاری تعداد جایگاه‌های ذبح بهداشتی و شرعی از نظر فیزیکی و کیفی توسعه یافته است، گفت: در مناطق 4، 15، 2، 18 دو جایگاه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امسال با سال گذشته متفاوت است، گفت: تب کریمه سال گذشته نیز وجود داشت اما امسال عید قربان در روزهای گرم سال مصادف شده است. در نتیجه احتمال انتقال تب کریمه کنگو از دام زنده به شهروندان بیشتر است.

رحیمی با بیان اینکه تب کریمه کنگو از طریق انتقال خون، کنه، زخم وارد سیستم بدن انسان شده و بسیار کشنده است، ‌گفت: ما در راستای محافظت از جان مردم برای دو روز کشتارگاه‌هایی صددرصد استاندارد در سطح شهر احداث می‌کنیم.

رئیس سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه به خدماتی که در این جایگاه‌ها ارائه می‌شود، اشاره کرده و گفت: در این جایگاه دام نر و با کیفیت بسیار بهتر از بازار آزاد و با قیمت کنترل شده به مردم ارائه می‌شود. در هر جایگاه در راستای حفظ حقوق مردم ترازوهای دیجیتال جایگذاری شده است و هر دام قبل از ذبح سه بار معاینه می‌شود.

رحیمی افزود: پس از ذبح دام چهار شقه شده و با کله و پاچه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. اگر هم بخشی از دام بیمار باشد، ضبط شده و پولش به مشتری بازگردانده می‌شود. در کل تهران 458 ذابح آموزش دیده و 270 دامپزشک به مردم خدمات ارائه خواهند داد. جایگاه‌هایی که در مناطق 4، 15 و 18 قرار دارند به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات خواهند داد. روز عرفه جایگاه‌ها از ساعت 9 تا 19 و روز عید قربان از ساعت 5 صبح تا 15 فعال خواهند بود البته تا زمانی که جایگاه‌ها مشتری داشته باشند، به آنها خدمات‌رسانی خواهند شد.

رئیس سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه محوریت اصلی سلامت مردم است، افزود: کمیته قیمت‌گذاری تشکیل شده اما قیمت‌ها تا فردا اعلام می‌شود و امروز نمی‌توانم درخصوص قیمت‌ها اظهارنظر کنم. همچنین در جلسه‌ای که با حضور پلیس و دیگر مقامات نظارتی برگزار شد، مقرر گردید عرضه دام خارج از این مراکز به صورت کلی ممنوع شود چراکه اگر دام آلوده باشد سلامت مردم خدشه‌دار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال میزان تقاضاها بالا باشد چراکه به نظر می‌رسد ذبح در عربستان به دلایلی محدود شده و احتمالا مردم به نمایندگی از حجاج ذبح خود را در اینجا انجام دهند.

رئیس سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه آمار سال گذشته از میزان ذبح در این مراکز را ارائه داده و گفت: سال گذشته 28 هزار راس دام وارد جایگاه شدند. از این تعداد 14 هزار ذبح شده و برخی نیز توسط خود مراجعه‌کنندگان برده شده است و این دام از همدان، اردبیل، زنجان، آذربایجان و خراسان وارد تهران می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مراکز کار فرهنگی انجام می‌شود، گفت: به هرحال این محیط‌ها خشن بوده و کودکان و نوجوانان وارد می‌شوند. روحانیون در این جایگاه‌ها مستقر هستند و به سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود کودکان به چنین مکان خشنی که دام در آنجا ذبح می‌کنند، افزود: ورود کودکان غیرقانونی نیست اما خانواده‌ها اصولاً با کودکانشان می‌آیند اما ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که کودکان خود را به فضای ذبح نبرند. خانواده‌ها هم خودشان این کار را انجام نمی‌دهند. با این حال باز هم مواردی وجود دارد.

رئیس سازمان میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه محصل غیرمجازی در این محل عرضه نمی‌شد، گفت: فقط چهار قلم میوه شامل موز، انبه، آناناس و نارگیل به عنوان محصول خارجی در بازارهای ما وجود دارد ما از معدود جاهایی هستیم که روی حقوق مردم ایستادگی کرده‌ایم اما به شدت از سمت بهره‌برداران تحت شار هستیم زیرا نمی‌خواهیم قیمت‌ها را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه سازمان میادین مامن مردم است قیمت‌های داخل و خارج از میدان را با هم مقایسه کرده و افزود: ما درگیری و گرفتار بهره‌برداران شده‌ایم و سخت به دنبال آن هستیم که حقوق مردم حفظ شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم کیفیت محصولات خوب باشد و طرح دستچین به مردم آرامش داد.

وی در خصوص تفاوت قیمت در نقاط مختلف شهر افزود: ممکن است در آخر فصل میوه‌ها از ساعت 12 به بعد تا حدودی افت کند البته یکی از دلایل گرانی میوه؛ تگرگ و سردی اول سال هم بود که باعث شد محصولات آسیب ببینند.

رحیمی در انتها با تاکید بر اینکه آنها تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت‌ها می‌کنند، گفت: کسانی که دل خوشی از مردم ندارند در کانال‌هایشان اعلام می‌کنند بازار تعطیل شده است درحالی‌که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که مردم با آرامش خرید کنند و حتی یک بازار هم تعطیل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز