خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۶ در نشست خبری مطرح کرد:

آقای پرستویی سری به محله بچگی‌هایتان بزنید/به خاطر سلامت مردم کار غیرقانونی هم انجام می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۸۱۲

هادی زبده گفت: گاهی به خاطر سلامت مردم مجبور شده‌ایم بدون حکم جلوی مغازه‌های غیربهداشتی نیوجرسی بگذاریم. ما گاه مجبور ‌می‌شویم به خاطر سلامت مردم کار غیرقانونی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی زبده (شهردار منطقه ۱۶) صبح امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص معضلات این منطقه پاسخ داد.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای ۱۶۵۰ هکتار مساحت و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: محلات نازی‌آباد، جوادیه و خزانه جزئی از این منطقه بوده و همه در تهران ریشه‌دار هستند و قدمت دارند و همه شما مطلع هستید که چقدر سرمایه ملی سیاسی از این منطقه متبلور شده است.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: ما می‌خواهیم به جای آنکه به آینده نگاه کنیم؛ به عقب برگردیم و هویت منطقه ۱۶ را بازیابی کنیم. هنرمندان و ورزشکاران متعددی از این منطقه به دنیا آمده و پرورش یافتند و به همین دلیل می‌خواهیم با احداث یکسری پاتوق‌های محلی از آنها بخواهیم برای دیدار با اهالی منطقه به این منطقه بیایند. آقای پرویز پرستویی و اکبر عبدی (دو بازیگر معروف سینما) همه از این محله آمده‌اند. ما از آنها می‌خواهیم به این محله بازگشته و با اهالی دیدار کنند.

زبده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بهداشت جگرکی‌های دور میدان بهمن افزود: شرایط در این میدان از قبل بهتر شده است. زمانی که شهرداری می‌خواهد با آنها برخورد کند؛ به ما می‌گویند مگر شما متولی بهداشت هستید و ما موظفیم تاییدیه را از اداره بهداشت بگیریم اما نقاطی بوده که آنقدر شرایطشان بحرانی بوده است که مجبور شدیم از اداره اماکن و نیروی انتظامی بخواهیم این مغازه‌ها را ببندند و حتی گاهی به خاطر سلامت مردم مجبور شده‌ایم بدون حکم جلوی این مغازه‌های غیربهداشتی نیوجرسی بگذاریم. ما مجبور ‌می‌شویم به خاطر سلامت مردم کار غیرقانونی انجام دهیم.

شهردار منطقه ۱۶ در خصوص کمبود کلانتری در این منطقه و گلایه‌های فرمانداری از عدم همکاری شهرداری برای احداث کلانتری تصریح کرد: ما روی این مساله اشراف داریم که این منطقه به شدت با کمبود کلانتری مواجه هست ما نیز آمادگی برای فرمانداری ارسال کردیم و قرار شده است زمینی برای ساخت کلانتری در اختیار فرمانداری قرار گیرد.

شهردار در پاسخ به این سوال که این زمین در کجای منطقه واقع شده است، تصریح کرد: مکان آ‌ن همان جایی است که آنها درخواست داده‌اند. همانطور که گفتم یک زمین در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و خود فرمانداری باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

حریم راه‌آهن مامنی برای آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶ 

زبده با اشاره به محرومیت در نازی‌آباد شرقی گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن سطح وسیعی از منطقه را اشغال کرده است همانطور که می‌دانید خط آهن مشهد به تهران از مرکز منطقه ۱۶ عبور کرده است. جدا از خود خط راه آهن که ۳۰ متر عرض دارد از سوی شرکت راه آهن ۳۰ متر از هر دو سمت دیوار به عنوان حریم در نظر گرفته شده است و کسی نمی‌تواند بدون اجازه آجر روی آجر در حریم مذکور بگذارد.

شهردار منطقه ۱۶ با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی این حریم برای منطقه معضل ساز شده است، گفت: شهرداری منطقه املاک این ۳۰ متر را خریداری کرده است اما شرکت راه‌آهن ادعا می‌کند این ۳۰ متر به شرکت زیرساخت‌ها و اداره آب منطقه‌ای است این در حالی است که ما برای تملک املاک هزینه پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه جلسات مشترکی با راه‌آهن در این خصوص برگزار شده است، افزود: مشکل ما خلاء قانونی است و باید با پیگیری یا استفساریه این خلاء قانونی را پرکنیم. همین بلاتکلیفی حریم راه‌آهن تبدیل به مامنی برای آسیب‌های اجتماعی کرده است.

وی با بیان اینکه اگر این حریم تبدیل به خیابان شود بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد، افزود: در خصوص منافع ما با ادارات دچار اختلاف هستیم برای مثال اداره آب منطقه‌ای برای عبور لوله‌های آب هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند.

نتیجه طرح ساماندهی هرندی سرریز معتادان متجاهر به منطقه ۱۶

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از شرایط حریم راه‌آ‌هن و اینکه هر شب از آنجا یک جسد بیرون می‌آید، گفت: حق با شماست شرایط حاکم باعث شده این منطقه مامن آسیب‌های اجتماعی شود.

وی در رابطه با مشکل ترافیکی میدان بهمن نیز تصریح کرد: حل مشکل ترافیکی میدان بهمن پیش از این در قالب طرح جامع بوستان ولایت دیده شده بود اما به نظر می‌رسد در مدیریت شهری جدید این طرح کاملا منتفی شود. شاید خودمان اگر از نظر مالی بتوانیم منابع را تامین کنیم پلی برای کاهش ترافیک احداث خواهیم کرد و امیدوار هستیم این پل بتواند ۲۰ الی ۳۰ درصد ترافیک میدان را کاهش دهد.

وزارت نیرو زیر بار هزینه کابل‌های فشار قوی نمی‌رود

شهردار در پاسخ به این سوال که چرا مساله دکل‌های فشار قوی که زندگی و سلامت ساکنان را تهدید می‌کند نتیجه نمی‌گیرد، گفت: حدود ۴۰۰ هزار هکتار از بوستان‌های جنوب منطقه که به دلیل عبور کابل‌های فشار قوی از انتفاع خارج شدند. جمع‌آوری این کابل‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که وزارت نیرو زیر بار این هزینه‌ها نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه به شدت با کمبود سرانه‌های ورزشی روبرو است، افزود: یکی از مسائل اساسی ما آسیب‌های اجتماعی است طرح ساماندهی پارک هرندی باعث شد تعداد زیادی از معتادان متجاهر از این محدوده به شمال منطقه ۱۶ بیایند و همین نگرانی‌های فراوانی برای ما ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص مکاتبات فراوانی صورت گرفته است، افزود: نگرانی اساسی ما این است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و براساس قانون مسئولیت آن با ما نیست اما شهرداری آماده همکاری با نهادهای ذیربط را در این خصوص دارد.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه شهرداری این منطقه آمادگی جذب سرمایه‌گذار و مشارکت را در این منطقه دارد، افزود: یکی دیگر از مشکلات ما آسیب‌های اجتماعی موجود در ترمینال جنوب است و ما پیشنهاد دادیم ترمینال جنوب به داخل ایستگاه راه آهن منتقل شود. این پیشنهاد در حال بررسی کارشناسی است. در آخر باید بگویم منطقه ۱۶ پتانسیل‌های بسیار خوبی داشته و مردم خوبی هم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز