خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

تجهیزات آتش نشانی در اولویتِ چهارم ارزی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۴۷

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدف سازمان پلمب اماکن پرخطر نیست، گفت: اصلاح وضعیت ایمنی در دستور کار آتش نشانی قرار دارد تا یک ساختمان به شرایط بهینه برسد، اما اگر به نقطه ای برسیم و بدانیم ادامه فعالیت ساختمان پرخطر جان مردم را به مخاطره می اندازد ابایی از تعطیلی آن نداریم.

مهدی داوری (مدیرعامل سازمان آتش نشانی) گفت: آن چه مردم از خدمات آتش نشانی می‌بینند بیشتر رویکرد مقابله‌ای در برابر حوادث است. اگرچه سازمان تلاش می‌کند در این حوزه توان و  کیفیت عملکرد خود را ارتقا دهد، اما یکی از اهداف سازمان تقویت رویکرد اجتماعی است. در این زمینه، در نظر داریم شهروندان را در ایمن سازی مشارکت دهیم و در کنار سازمان آتش نشانی نقش آن‌ها را در مورد ساختمان‌های ناایمن مشخص کنیم.

وی افزود: در حوزه ایمنی نیز سازمان آتش نشانی براساس ضوابط و مقررات عمل کرده و بر ایمنی ساختمان های شهر نظارت دارد.

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت مطالبه گری شهروندان در حوزه ایمنی عنوان کرد: ایمنی را جزء حقوق شهروندی می‌دانیم و معتقد هستیم مردم باید نسبت به ایمنی اماکنی که در آن‌ها حضور دارند مطالبه‌گر باشند؛ شرایط ایمنی باید برای مردم مهم باشد که در این زمینه رسانه‌ها می توانند با اطلاع رسانی حقوق مردم را به آن‌ها معرفی کنند.

۴ دستگاه نردبان جدید در انتظار ترخیص از گمرک

داوری با تاکید بر اینکه به روزرسانی تجهیزات ایمنی سازمان آتش نشانی ادامه دارد، گفت: ۴ دستگاه نردبان جدید خریداری شده که هم اکنون در گمرک است. البته، با توجه به مشکلاتی که در حوزه ترخیص کالا وجود دارد این مساله به زودی حل خواهد شد. همچنین فن‌های پرقدرتی نیز وارد شده است که در تلاش برای بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

وی در  خصوص ممنوعیت ورود خودروهای آتش نشانی توضیح داد: خودورها، تجهیزات و البسه آتش‌نشانان در گروه چهارم تخصیص ارز قرار دارند که این موضوع روند واردات را کند کرده است. با این وجود، خوشبختانه شهردار تهران با طرح این موضوع در هیئت دولت قول مساعدت از وزارت صمت برای تغییر این گروه گرفته‌اند.

اجرای طرح ۹۹۹ برای ایمنی برج های بلندمرتبه در تهران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش و ارتقای مهارت آتش نشانان عنوان کرد: برای احقاق این هدف اساتید و کارشناسان خارجی در تهران آموزش‌های به روز را به تمام سطوح سازمان بسط می‌دهند.

داوری با اشاره به اینکه بازرسی از ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه تهران با جدیت دنبال می شود، گفت: سازمان آتش نشانی طرحی را به نام ۹۹۹ آغاز کرده است که بر اساس آن ساکنان برج‌های بلندتر از ۱۲ طبقه آموزش‌های ایمنی را دریافت می کنند.

رویکرد آتش نشانی پلمب نیست

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدف سازمان تعطیل کردن اماکن پرخطر نیست، تاکید کرد: اصلاح وضعیت ایمنی در دستور کار آتش نشانی قرار دارد تا یک ساختمان به شرایط بهینه برسد، اما اگر به نقطه‌ای برسیم و بدانیم ادامه فعالیت ساختمان پرخطر جان مردم را به مخاطره می‌اندازد ابایی از تعطیلی آن نداریم.

داوری در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌های دولتی نیز گفت: ساختمان‌های ناایمن ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی شناسایی شده و جلساتی به منظور تامین ایمنی آن‌ها برگزار شده است که امیدواریم با همکاری آن‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز