خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

آمادگی لازم برای بازگشایی مرز خسروی را داریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۲۵۹

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص آتش سوزی عمدی هورالعظیم از سوی عراقی نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص چیزی به ما گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار حسین اشتری در دیدار با سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی گفت: آمادگی داریم تجربیاتمان را تبادل کرده و دوره های آموزشی بین پلیس ایران و پلیس عراق برگزار شود. پلیس جمهوری اسلامی آمادگی دارد دوره های تخصصی برای پلیس عراق برگزار کند.

وی همچنین درباره برپایی راهپیمایی اربعین تصریح کرد: هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم بتوانیم این امنیت را برقرار کنیم که زائران در کمال امنیت در این مراسم حضور یابند.

اشتری در خصوص مرز خسروی خاطرنشان کرد: دولت ایران همچون سال گذشته آمادگی دارد که تردد از این مرز نیز انجام شود و اگر عراق آمادگی تامین امنیت را در این مرز داشته باشد تردد از این مرز نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص بازگشایی مرز خسروی باید وزارت کشور و امور خارجه عراق و دستگاه های دیپلماسی جمهوری اسلامی این موضوع را بررسی کرده و در صورتی که به نتیجه برسند، نیروی انتظامی آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را دارد.

وی افزود: گروهک های ضد انقلاب و تروریستی هر موقع قصد تعرض به خاک جمهوری اسلامی را داشتند با قدرت و اقتدار مرزبانان با آنها بر خورد کرده و قطعا توانمندی مرزبانان در این خصوص افزایش پیدا کرده است و گروهک های تروریستی به اهداف خود نمی رسند.

فرمانده ناجا در خصوص آتش سوزی عمدی هورالعظیم از سوی عراقی نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص چیزی به ما گزارش نشده است.

وی درباره آموزش نیروهای پلیس عراق از سوی نیروی انتظامی ایران نیز یادآور شد: در خصوص آموزش نیروهای عراقی ما آمادگی کامل را داریم، هر موقع که آنها اعلام کنند نیرو برای آموزش نیروها به عراق اعزام کنیم البته تعدادی از نیروهای عراقی برای آموزش به ایران آمده اند و هر موقع پلیس عراق درخواست کند بستگی به نیاز آنان در خصوص آموزش یا تبادل اطلاعات آمادگی لازم را داریم و اقدام خواهیم کرد.

 وی گفت: پلیس عراق آمادگی ارتقا امنیت را در مرزها دارد. همچنین ایران نیز آمادگی دارد این امنیت را ارتقا ببخشد وضعیت امنیتی در مرز ایران و عراق مطلوب است و تحرکات گروهک‌های ضد انقلاب با هوشیاری مرزبانان خنثی شده و اخیرا شاهد اقدامات خوبی در مرزهای ایران و عراق بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز