خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته اجرایی طرح تفصیلی فرحزاد/مسئله و معضلات فرحزاد متعدد است

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۳۱

در راستای رفع مشکلات اهالی محله فرحزاد به دستور شهردار منطقه 2، کمیته راهبردی طرح حفاظت، احیاء و ساماندهی فرحزاد متشکل از معاونان فنی و عمرانی،ترافیک، خدمات شهری، روسای اداره املاک، طرح تفصیلی، دو نفر از اعضای شورایاری محله فرحزاد و مشاوران شرکت‌های عمرانی اجرای طرح تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، رسول کشت‌پور (شهردار منطقه ۲) در نشست با شورایاران محله فرحزاد اظهار کرد: طرح تفضیلی محدوده فرحزاد به منظور ساماندهی این منطقه در سال ۱۳۸۹ تهیه شد اما در فرآیند تصویب آن به علت مسائل موجود در خصوص شبکه معابر و نحوه مداخله مسکوت ماند. پس از آن با ابلاغ این طرح به دلیل تشدید نابسامانی‌های زیست محیطی، اجتماعی و افزایش مطالبات مردمی، اقدامات طراحی شده در این عرصه پرچالش شهری آغاز شد.

شهردار منطقه ۲ افزود: مسئله فرحزاد و معضلات متعدد آن سال‌هاست که اهالی این منطقه را درگیر کرده است و سعی می‌کنیم در جهت اجرای درست طرح تفضیلی و پاسخ منصفانه به مطالبات مردمی اقدامات شهری خود را در اسرع وقت انجام دهیم. از این روی در آذر ماه سال گذشته طراحی شهری محدوده واجد ارزش فرحزاد و اراضی پیرامونی جهت طرح موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شد و پس از بررسی، طی بند ۲ صورت‌جلسه مزبور، تصویب و در اسفند سال گذشته جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

کشت‌پور با اشاره به شرح وظایف کمیته اجرای طرح تفصیلی محله فرحزاد تحت عنوان کمیته راهبردی طرح حفاظت، احیاء و ساماندهی فرحزاد اظهار کرد: این کمیته ضمن بررسی نحوه تعریض شبکه‌های معابر، بررسی مقاطع عرضی، مطالعات ترافیکی، پارکینگ‌های محلی و عمومی و نحوه چگونگی اجرای طرح نظارت می‌کند.

وی افزود: انجام بررسی‌های متعدد در عرصه پیاده‌راه سازی، ورودی و خروجی‌های محله فرحزاد، اجرای گذرها از منظر عمرانی و چگونگی صدور پروانه‌های ساختمانی و نحوه تملکات از وظایف کمیته اجرای طرح تفصیلی منطقه۲ با هدف نظارت و تسریع اجرای این طرح است.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه دو شهردار منطقه ۲ در پایان تصریح کرد: تا کنون هفت جلسه با حضور کلیه اعضاء طی سه بازدید میدانی صورت پذیرفته است و فعالیت این کمیته در روند اجرای طرح تا زمان برطرف شدن مشکلات اهالی فرحزاد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز