خبرگزاری کار ایران

نوذرپور در جمع خبرنگاراران:

به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه تخلف نخواهیم داد/هیچ پروانه‌ای خارج از مقررات مندرج در طرح تفصیلی صادر نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۱۲

شهردار منطقه۲۲ به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه به جایگاه و اثرگذاری رسانه‌ها در دنیای امروز در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و وظیفه اصلی خبرنگاران را مطالبه‌گری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نوذرپور (شهردار منطقه۲۲) در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه، به جایگاه ویژه و اثرگذاری رسانه‌ها در دنیای امروز در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و وظیفه اصلی خبرنگاران را مطالبه‌گری دانست.

وی با بیان اینکه با کار خبرنگاری بیگانه نیستم، بر ضرورت نقد منصفانه عملکرد مدیریت شهری از سوی رسانه‌ها تاکید کرد .

علی نوذرپور با اشاره  به ظرفیت‌های متعدد منطقه ۲۲ گفت: این منطقه ظرفیت های زیادی دارد که خیلی از مردم ایران با آن آشنا نیستند. ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری و تفرج در منطقه وجود دارد، به شکلی که در سطح منطقه شاهد وجود مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی هستیم؛ به شکلی که شهروندان می‌توانند به جای رفتن به توچال از طبیعت بکر و کوه‌های این منطقه برای کوهپیمایی استفاده کنند.

وی افزود: این منطقه با وجود دریاچه شهدای خلیج فارس به شهروندان تهرانی شناسانده شده، اما جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد که شهروندان تهرانی از آن اطلاع چندانی ندارند که قطعا با اطلاع رسانی این مکان‌های تفریحی می‌تواند زمینه حضور شهروندان در این منطقه فراهم شود.

شهردار منطقه۲۲ ادامه داد: در سطح منطقه  شاهد حضور بوستان‌هایی همچون «خرگوش دره»، «وردآورد»، بوستان جنگلی «لتمال» کن هستیم. علاوه بر اینها بوستان «چیتگر» نیز وجود دارد که مجموعه این بوستان‌ها ظرفیت طبیعی منحصر به فردی را در منطقه فراهم کرده است.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به وجود پیست دوچرخه سواری در بوستان چیتگر، از احداث مسیر دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر به طول ۲۲ کیلومتر و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این مسیر ساخته شده و ۱۰۰۰ متر زمین در کنار استادیوم آزادی در این مسیر وجود دارد که پس از تملک آن و آماده سازی این قطعه، می‌توان گفت که مسیر ۲۲ کیلومتری دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر تقریبا آماده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تامین آب دریاچه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این دریاچه در اختیار شهرداری تهران نیست، اما شهرداری تهران در حوزه مدیریت این مجموعه کمک می‌کند به شکلی که برای تامین آب آن با آب منطقه‌ای تعاملات گسترده‌ای داریم. در حالی که شهروندان و رسانه‌ها در خصوص این مجموعه از شهرداری منطقه سوال می‌کنند، اما مدیریت آن در اختیار شهرداری تهران نیست.

نوذرپور با بیان اینکه منطقه ۲۲ در حوزه های مختلف با کمبود سرانه روبرو است، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، همزمان با شکل گیری واحدهای مسکونی و برج ها، سرانه‌ها و زیرساخت‌ها شکل نگرفته است، اتفاقا کاملا برعکس عمل شد. باید سرانه‌های هفت گانه خدمات شهری شکل می گرفت و در راستا با آن واحدهای مسکونی ایجاد می شد اما متأسفانه اینگونه نشده است.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری منطقه تصریح کرد: براساس مجموع پروانه ها و تعهدات به نظر می رسد جمعیت این منطقه به ۵۲۰ هزار نفر خواهد رسید و ما قطعا نه برای جمعیت فعلی و نه جمعیت آینده، سرانه‌های آموزشی، درمانی غیر مطلوب نداریم.

شهردار منطقه۲۲در ادامه مشکل دیگر در حوزه زیرساخت ها را مربوط به حمل و نقل شهری دانست و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در کل تهران فرسوده است. بیش از ۷۰ درصد اتوبوس ها فرسوده و از رده خارج هستند لذا خود به خود توجه به حمل و نقل عمومی کاهش می یابد.

نوذرپور تصریح کرد: در حوزه مترو غیر از ایستگاه‌های موجود نیاز به خط جدیدی داریم که در این حوزه مطالعات انجام شده و نشان می‌دهد که یک خط به صورت انشعاب از خط ۶ می‌تواند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز تصویب نشده خاطرنشان کرد: بحث مترو بسیار جدی است و مطالعات نیز نشان می دهد که این موضوع در آینده اهمیت بسیار جدی تری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: روز گذشته در یکی از خیابان‌های منطقه شاهد ترکیدگی لوله آب بودیم که این ترکیدگی لوله در خیابان مولوی در اثر برخورد بیل مکانیکی با لوله آب بود. باید به این نکته توجه کنید که در تهران مدیریت یکپارچه شهری شکل نگرفته و نقشه‌های تاسیسات شهری در اختیار مجموعه‌های مختلفی ازجمله آب، برق و ... قرار دارد. لذا در هنگام انجام عملیات عمرانی شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. خوشبختانه این موضوع در کمترین زمان ممکن ترمیم شد و شاهد قطعی آب در این محدوده نبودیم.

علی نوروزپور به تشریح زیرساخت‌های ایمنی در منطقه با اشاره به برج‌ها و زیرساخت‌های ایمنی آن نیز اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از آنها زیرساخت‌های لازم را ندارند. برج‌ها باید خودایمن باشند. این به معنای عدم استفاده از تجهیزات آتش نشانی و خدمات این سازمان نیست اما باید خودشان هم به طور کامل مجهز به این موارد باشند.

شهردار منطقه ۲۲ همچنین در ادامه گفت: در این دوره مدیریت شهری هیچ پروانه ای خارج از مقررات مندرج در طرح تفصیلی صادر نشده است. به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی از جمله دولت، نیروهای مسلح، شهرداری و مردم اجازه تخلف نخواهیم داد و همه موظف به رعایت مقررات ساخت و ساز هستند. برخی ساخت و سازها توسط تعاونی‌های وابسته به شهرداری تهران انجام می‌شود که باید متوقف شود.

نوذرپور یادآور شد: شهرداری ابزار لازم را ندارد که مانع از اسکان مرم در ساختمان‌ها و برج‌هایی که پایان کار ندارند شود. این نقص قانونی است و باید حل شود.

شهردار منطقه ۲۲ تهران همچنین در ادامه با اشاره به حادثه آتش سوزی برج پارمیس اظهارداشت: این برج پایان کار ندارد. باید پس از پایان ساخت و ساز تاییدیه آتش نشانی دریافت و پس از آن پایان کار دریافت شود. اما عده‌ای از اهالی و هیات مدیره این برج پیش از دریافت پایان کار در برج مستقر شده بودند. اهالی این ساختمان برای تامین برق خود از ژنراتور استفاده می‌کردند که به علت استفاده بیش از حد موجب اتصال و آتش سوزی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری امکان جلوگیری از سکونت اهالی ساختمان پیش از دریافت پایان کار را نداشته و این موضوع یک نقص قانونی است که باید برطرف شود.

نوذرپور تصریح کرد: ما از حدود سه ماه گذشته کمیته ایمنی را در منطقه مستقر کرده‌ایم که متشکل از نمایندگان سازمان شهرسازی، اجرائیات، آتش نشانی و خدمات شهرداری است. این کمیته مجموعه ها و برج‌های بزرگ را مورد بررسی قرار می‌دهد و موارد عدم ایمنی را احصاء و به مدیریت آن مجموعه ابلاغ می‌کند.

نوروز پور درمورد کمبود سرانه‌های آموزشی نیز خاطرنشان کرد: در منطقه، به اندازه کافی مدرسه ساخته نشده و ۱۴ هزار دانش‌آموز ما در مناطق دو و پنج تحصیل می‌کنند. البته جلسات با آموزش و پرورش منطقه داریم. وظیفه ما نیست که مدرسه بسازیم اما می‌توانیم تا جایی که مقدور است بستر و زمین را فراهم کنیم.

وی درباره پروژه ایران مال نیز اظهار داشت: شهرداری مکلف است به ساختمان‌هایی که بدون پروانه هستند اجازه ساخت ندهد. ایران مال مجوز داشته اما بیش از آن ساخت و ساز کرده است. این پروژه حدود ۲۷ هزار مترمربع به معبر چهارباغ که در تملک آنها نیست تعرض داشته و از این تملک به عنوان کارگاه استفاده می‌کردند که باید تخلیه کنند.

وی اضافه کرد: ایران مال سه هزار و ۹۰۰ مورد کسری پارکینگ دارد و مکلف است پارکینگ مورد نیاز را تامین کند.

نوذرپور با اشاره به اینکه پرونده این پروژه اردیبهشت امسال به کمیسیون ماده صد ارجاع شد، گفت: براساس پیگیری ها رای این پروژه هفته آینده توسط کمیسیون ماده صد صادر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز