خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

نامعتبر دانستن مدرک دانشگاه علمی کاربردی تخلف است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۶۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نامعتبر دانستن مدرک دانشگاه علمی کاربردی را تخلف عنوان کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه برخی از مراکز دولتی و غیردولتی مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی را نمی‌پذیرند و آن را نامعتبر می‌دانند، گفت: مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه معتبری بر اساس ضوابط و قوانین تعیین شده و چون براساس نظر شورای گسترش آموزش عالی این مجوز تهیه شده، بنابراین مورد تایید و معتبر است.

وی ادامه داد: آموزش‌های خیلی خوبی در دانشگاه‌های علمی کاربردی اتفاق می‌افتد و اگر کسی بگوید؛ مدرک این دانشگا ه معتبر نیست، حرف غیرعلمی و غیرمستندی زده و این نظر غیرکارشناسانه است. اگر کسی مدرک دانشگاه علمی کاربردی را نامعتبر بداند، تخلف کرده است.

او با اشاره به برخورد با مراکز دولتی و خصوصی که مدارک علمی – کاربردی را معتبر نمی‌دانند، گفت: شاکیان می‌توانند اعتراض خود را مبنی بر این که مدرکشان قابل قبول نبوده به وزارت علوم اعلام کنند و اگر جایی عنوان کرده که این مدارک معتبر یا قابل قبول نیستند، از وزارت علوم استعلام بگیرند تا دفتر گسترش معاونت آموزشی به آ‌نها رسما اعلام کند که مدارک دانشگاه‌های علمی – کاربردی معتبر است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: اگر یک بخش دولتی، مدرک دولتی را غیرمعتبر قلمداد کند باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. همچنین دانشجویان هم می‌توانند شکایت خودشان را به آنجا اعلام کنند.

وی در پایان گفت:‌ برای دانشجویان این دانشگاه‌ نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد که مدارکشان در دانشگاه علمی – کاربردی غیرمعتبر است، این طور نیست و نباید دیگر داوطلبان و کسانی که می‌خواهند به دانشگاه علمی – کاربردی بیایند، فکر کنند که مدرک دانشگاه علمی – کاربردی معتبر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز