خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای معاونان شهرداری تهران مطرح شد؛

کاهش هزینه پروژه‌های عمرانی پایتخت با ایجاد کارگروه تخصصی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۸۱

جلسه شورای معاونان و شهرداران شهرداری‌ تهران عصر امروز با حضور شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ابتدای این جلسه موضوع بررسی، سطح‌بندی و تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران از سوی معاون فنی و عمرانی تشریح شد.

ایرج معزی در توضیح جزئیات این موضوع به شاخص‌های سنجش پروژه های شهری اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، پروژه‌ها با توجه به حساسیت فنی و تکنولوژی، اهمیت و موقعیت، حجم عملیات، درصد پیشرفت، تکرار پذیری و برآورد مالی سنجیده خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی پروژه‌ها براساس این شاخص‌ها، درباره نحوه اجرا یا ادامه کار آنها تصمیم‌گیری می‌شود؛ به این معنی که اجرای برخی پروژه‌ها توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مجری فعلی پیگیری می‌شود یا  با توجه به شرایط، اجرای عملیات عمرانی به مناطق ٢٢گانه یا سازمان‌های تابعه معاونت فنی و عمران واگذار می‌شود.

در ادامه جلسه، شهردار تهران با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: به عقیده من، نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در حال حاضر مشکلاتی را در حوزه تعریف، اجرا و کنترل پروژه‌ها ایجاد می‌کند زیرا زمانی که اعتبار را میان معاونت‌ها تقسیم می‌کنیم و معاونت راسا اجرای پروژه را آغاز می‌کند دیگر از کم و کیف نظارت بر اجرای پروژه اطلاعی نداریم. به همین دلیل ضروری است، تلاش کنیم بسیاری از موضوعات مربوط به پروژه ها را در یک حوزه تخصصی متمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به هیچ عنوان دنبال تمرکزگرایی نیستیم، تصریح کرد: قرار است در قالب این طرح کارگروهی با حضور کارشناسان داخل و خارج شهرداری و متخصصان معاونت مربوطه و معاونت فنی و عمرانی ایجاد شود تا اولویت، اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد تا طرح برمبنای نظرات کارشناسی ، بهترین کیفیت در اجرا و کارکرد در زمان بهره برداری را داشته باشد.

به گفته افشانی یکی از مزایای اجرای طرح مذکور این است که اجرای پروژه‌ها با توجه به حجم و هزینه، میان مناطق و معاونت فنی و عمرانی تقسیم و از وضعیت پراکنده کنونی خارج شود؛ اتفاقی که به مرور زمان موجب کاهش ١۵ تا ٢٠ درصدی هزینه اجرای پروژه ها می شود.

در این جلسه همچنین موضوع وصول طلب شهرداری از دولت و برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌ای درباره رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و پیگیری واگذاری باغات بنیاد مستضعفان به شهرداری برای حفظ آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه شهردار تهران از زحمات سمیع الله حسینی مکارم معاون سابق مالی و اقتصادی، حسن رباطی معاون پیشین امور مناطق و عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ که در شرایط دشوار فعلی شهرداری تهران به شهروندان خدمت کرده‌اند، قدردانی کرد.

افشانی در مراسم تقدیر از حسینی‌مکارم با اشاره به ارتباط دوستانه خود با معاون سابق مالی گفت: نخستین روزی که در شهرداری تهران حضور  یافتم، آقای حسینی بحث استعفای خود را مطرح کرد و این خواسته بعد از مدتی دوباره تکرار شد اما من خواستم دوره‌ای حداقل دو ماهه در این سمت حضور داشته باشد. با این وجود، زمانی‌که بحث عدم به کارگیری بازنشستگان در مجلس مطرح شد با توجه به تمایل ایشان، استعفا را پذیرفتم.

شهردار تهران ضمن خوشامدگویی به نگین تاجی به حضور او در سمت مشاور مالی در شهرداری تهران اشاره و عنوان کرد: پذیرش این مسئولیت در شرایط فعلی اقتصادی دشوار است اما اگر به ظرفیت‌های اقتصادی این شهر به درستی نگاه کنیم، به‌طور قطع می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات حسن رباطی به عنوان معاون هماهنگی امور مناطق دلیل تغییر معاون هماهنگی امور مناطق  را موضوع بازنشستگی اعلام کرد و علت انتخاب شاپور رستمی در این سمت را اشراف وی بر حوزه مسئولیت خود در مناطق و بحث مدیریت بحران خواند.

پس از اظهارات شهردار تهران، زریر نگین تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران ضمن تقدیر از خدمات حسینی‌مکارم،  به سابقه حضور خود در شهردار تهران از سال ٨٩ اشاره کرد و گذر از چالش اقتصادی پیش رو در شهرداری تهران را مشروط به همکاری صف و ستاد دانست.

شاپور رستمی، معاون جدید امور مناطق نیز در این جلسه با اشاره به سابقه ٣ دهه همکاری با افشانی در سازمان‌های مختلف، اظهار امیدواری کرد با همکاری تمامی بخش‌های شهرداری تهران چالش‌های پیش رو به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز