خبرگزاری کار ایران

سرپرست حجاج ایرانی:

انسان باید مراقب وسوسه‌های شیطانی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۳۹

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در حج نیز باید مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم، در این سرزمین نباید دنبال چیز‌هایی بود که برای دنیا و آخرت انسان نفعی ندارد.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در ابتدای مراسم دعای کمیل در جمع زائران کشورمان در هتل موفنبیک، به هدف خلقت انسان وجهان اشاره و با استناد به آیات قرآن تاکید کرد: خداوند انسان وجهان را بیهوده خلق نکرده و هر آنچه آفریده، همه را در خدمت بشر قرار داده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، افزود: خداوند انسان را آفریده است تا درپرتو دعوت انبیاء به کمال برسد و بتواند با اراده و اختیار خود مسیرحق را انتخاب و رو به جلو حرکت کند.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: انبیاء در راستای اهداف الهی توانستند به جایی برسند که خدا آن را می‌خواست " رَّضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ".

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر راه رسیدن به کمال را مسیر انبیاء دانست و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد به کمال مطلوب قرآنی برسد باید به ندای انبیاء و ائمه معصومین (علیهم السلام) پاسخ دهد.

وی گفت: مسیر رسیدن به سعادت، مسیری است که پیامبر به مردم معرفی کرده است و اگر راه‌های دیگر را طی کنیم نه تنها به هدف نخواهیم رسید بلکه ازمسیر اصلی هم دور خواهیم شد.

نماینده، ولی فقیه با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة"، افزود: در مسیر‌های تاریک زندگی، پیامبر و ائمه چراغ هدایتند و انسان را به ساحل نجات رهنمون خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این مسیر دشمنانی به کمین نشسته اند که نمی‌خواهند انسان به هدف برسد، اظهار داشت: ابلیس وقتی از درگاه خداوند رانده شد قسم یاد کرد که در مسیر بندگان خدا می‌نشیند و آن‌ها را گمراه می‌کند، ولی بندگان خالص حق را نمی‌تواند از مسیر خدا جدا کند.

سرپرست حجاج ایرانی از وسوسه بعنوان یکی از ابزار‌های شیطان برای فریب انسان نام برد و قضیه رانده شدن حضرت آدم از بهشت را یادآور شد و گفت: انسان باید مراقب وساوس شیطانی باشد، وساوسی که نمی‌توان به راحتی شناخت و با آن مقابله کرد.

وی اغفال را دومین ابزار شیطان ذکر کرد و افزود: شیطان فرصت طلب است و از هر کجا که انسان دچارغفلت شود وارد شده و ضربه اش را وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در دعا نیز می‌خوانیم " الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا " خدایا مرا به اندازه یک چشم برهم زدن به خودم وامگذار چراکه ممکن است درهمان یک لحظه زندگی را از دست بدهم.

نماینده، ولی فقیه در ادامه وعده‌های شیطان به انسان را فریبکارانه و در مقابل وعده خداوند را حق توصیف کرد و اظهار داشت: هیچکدام از وعده‌های شیطان قطعی و حقیقی نیست و او با وعده‌های دروغ، انسان را به گناه مبتلا می‌کند.

وی از ایجاد دشمنی میان مردم بعنوان یکی دیگر از نقشه‌های شیطان یاد کرد و گفت: شیطان دشمنی‌ها را دامن میزند و مردم را از هم جدا می‌کند تا مسیر را گم کنند.

وی افزود: وحدتی که اوایل انقلاب در کشور شاهد بودیم متاسفانه امروز تبدیل به دشمنی شده و سرنخ بسیاری از فتنه‌ها نیز دست شیاطین است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه انسان بویژه در سفر حج نباید از یاد خدا غافل شود، اظهار داشت: آرامش جان، روح و قلب در پرتو توجه به خداست و اگر انسان از یاد خدا غافل شود اضطراب او را فراخواهد گرفت وزندگی دنیوی تلخ و سختی خواهد داشت.

وی افزود: تبعیت از شیطان موجب خواهد شد انسان را در خلاف مسیر انبیاء و به سوی تباهی سوق دهد لذا قرآن می‌فرماید: " لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ".

نماینده، ولی فقیه با اشاره به اینکه تهاجم شیطان همه جانبه است، اضافه کرد: هر طرف که انسان یک لحظه غفلت کند شیطان هجوم آورده و او را از مسیر خدا منحرف خواهد کرد.

قاضی‌عسکر با بیان اینکه در حج نیز باید مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم، تصریح کرد: در این سرزمین نباید دنبال چیز‌هایی بود که برای دنیا و آخرت انسان نفعی ندارد، شما مردم خوب و دوست داشتنی تلاش کنید از لحظه لحظه حضور در کنار چشمه زلال و شفاف وجوشان نبوی حداکثر بهره را ببرید.

وی همچنین به محور‌های شعار حج امسال اشاره کرد و با تاکید بر اینکه می‌توان شیطان را مهار کرد، اظهار داشت: انسان تا اشتباه کرد باید توبه کند و از رحمت خدا مایوس نشود.

نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: خداوند وعده کرده است انسان‌های گنهکار را می‌بخشد و اگر توبه واقعی باشد شما برنده این سفر هستید و جایزه خود را از خدا گرفته‌اید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز