خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نظرِ رتبه‌های یک کنکور ۹۷ درباره "تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور"

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۰۵

رتبه‌های یک‌ کنکور سراسری سال ۹۷ در رشته‌های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی نظرشان را درباره تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ اعلام کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور این روزها از دغدغه‌های مهم کنکوری‌ها به شمار می‌رود، اغلب داوطلبان ضمن مخالفت با تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ آن را ناعادلانه دانسته و خواستار تجدیدنظر شدند. ایلنا با رتبه‌های یک‌ کنکور سراسری سال ۹۷ در رشته‌های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در این باره گفت‌وگو کرده و نظرات این نخبگان را جویا شده‌است. این نخبگان اغلب مخالف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور هستند و در عین حال توصیه‌شان به داوطلبان تلاش فراوان است. در ادامه نظرات رتبه‌های یک کنکور ۹۷ درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور را می‌خوانید:  

رتبه یک رشته ریاضی و فنی:
با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور مخالفم

علیرضا شاطری (رتبه یک گروه آزمایشی رشته ریاضی و فنی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور مخالف است، گفت: تاثیر قطعی اصلا خوب نیست به این دلیل که  سوالات امتحان نهایی با سطح سوالات کنکور قابل قیاس نیستند و ساده‌تر از کنکور است و حالا قرار است که تاثیر قطعی در کنکور لحاظ شود و این به نظرم درست نیست، یا باید سطح کنکور را پایین‌ترین بیاورند یا سطح سوالات امتحان نهایی را بالاببرند تا این تاثیر منطقی‌تر باشد به نظرم تاثیر مثبت خیلی عادلانه‌تر بود.

شاطری ادامه داد:‌ مساله دیگر هم لو رفتن سوالات امتحان نهایی است، همین امسال دانش‌آموزان این مسئله را در مورد سوالات امتحان نهایی درس دینی را داشتند. به طور کل توصیه من به داوطلبان کنکور سال آینده این است که تلاششان را بکنند، ضمن اینکه  فعلا مشخص نیست تاثیر قطعی تا سال آینده دوام بیاورد یا نه. شاید تا آن موقع نظرهاتغییر کرد و تاثیر قطعی منتفی شد. من با تاثیر قطعی مخالفم و به نظرم بهتر است که تاثیر مثبت انجام شود.

رتبه یک گروه آزمایشی علوم تجربی:
موافقت با تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور/ پیشنهاد دو مرحله‌‌ای شدن کنکور

امیررضا براتی (رتبه یک گروه آزمایشی علوم تجربی) نیز تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور را بهتر دانست و گفت: من نظر مثبتی درباره تاثیر قطعی ندارم و فکر می‌کنم بهتر بود که تاثیر مثبت باشد، یا اگر فکر می‌کنند یک جلسه کنکور نمی‌تواند آینده دانش آموزان را روشن کند، شاید بهتر باشد که مثلا طی دو  مرحله کنکور برگزار شود و بعد از نمرات میانگین بگیرند. با این وجود می‌توان با تلاش و سختی به موفقیت رسید و هر مانعی که سر راه باشد با عزم و اراده برداشت.

رتبه یک گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: ضمن اینکه اگر قرار بر تاثیر قطعی باشد، باید مانع لو رفتن سوالات امتحان نهایی شوند. از طرفی در صورت وقوع تقلب‌ سنجش درستی اتفاق نمی‌افتد. در همین کنکوری که با تاثیر مثبت برگزار می‌شود، مشکلاتی زیادی وجود دارد، اما عادلانه تر است. به طور کل نظر مثبتی راجع به تاثیر قطعی ندارم و ترجیح می دادم همان تاثیر مثبت باشد.

رتبه یک گروه آزمایشی علوم انسانی:
کنکور سرنوشت دانش‌آموزان را مشخص می‌کند

فاطمه ملکی (رتبه یک گروه آزمایشی علوم انسانی) نیز در این باره نظر خود را بیان کرد و گفت: من کاملا مخالف تاثیر قطعی هستم به این دلیل که اگر کسی تلاش زیادی برای امتحان نهایی نکرده یا به هر دلیلی شرایطی داشته که نتوانسته خوب درس بخواند به کنکور به عنوان یک فرصت نگاه می کند تا بتواند کاستی های گذشته را جبران کند.

وی ادامه داد:‌ تنها آزمون کنکور است که امنیت بالایی دارد به نظر این تصمیم درست نیست، چرا که احتمال لورفتن سوالات یک طرف قضیه است و از سوی دیگر تقلب هم زیاد صورت می‌گیرد، چون حوزه‌ها زیاد هستند و همه یکسان کنترل نمی‌شود.

رتبه یک گروه آزمایشی علوم انسانی در پایان گفت: در نهایت این کنکور است که سرنوشت بچه‌ها را مشخص می‌کند، چون اگر در امتحانات نتیجه خوبی به دست نیاورده باشند با تلاش برای کنکور می‌توانند تا حدودی جبران کنند.

رتبه یک گروه آزمایشی هنر:
با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور موافقم

فروغ رنجبر (رتبه یک گروه آزمایشی هنر) با اشاره به موافقتش نسبت به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بیان کرد: من موافق تاثیرقطعی هستم، یعنی مخالف خاصی با این طرح ندارم. به هر حال این طرح به دانش آموزان و گروه‌های آزمایشی که در آن شرکت می‌کنند، بستگی دارد و درباره کنکور هنر من موافق تاثیر قطعی هستم.

رنجبر گفت: وقتی سوالات امتحان نهایی لو می‌رود، راه حل این نیست که آن را تاثیر ندهیم در صورتی که باید بیشتر توجه شود تا سوالات لو نرود با توجه به اینکه سوالات امتحانات نهایی در رشته هنر سوالات سختی محسوب نمی‌شوند. اگر کسی یک مقدار بیشتر تلاش می‌کرد قطعا می‌توانست نمره خیلی خوبی بگیرد و اینکه سوالات لو می رود، مشکل بچه‌ها نیست و باید دقت شود تا دیگر از این اتفاقات نیفتاد. به نظرم بچه‌ها تلاششان را بیشتر کنند و از این دست بردارند که دائم بگویند سوالات لو رفت یا اینکه چه تاثیری باید لحاظ شود، بلکه به جای این کارها روی خودشان تمرکز کنند.

رتبه یک زبان‌های خارجی‌:
بعید می‌دانم که تاثیر قطعی به سرانجام برسد

علی عبدالله زاده (رتبه یک گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و رتبه دوم گروه آزمایشی علوم تجربی) با بیان اینکه به تاثیر قطعی رای داده اما بعید می‌داند به سرانجام برسد، گفت: من در نظر سنجی سازمان سنجش به تاثیر قطعی رای دادم، ولی با توجه به اینکه امسال سوالات امتحان نهایی لو رفت، تاثیر قطعی امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه تصحیح برگه امتحانات واقعا استاندارد صورت نمی‌گیرد، اگر بتوانند این دو مشکل را حل کنند من خودم با تاثیر قطعی موافقم.

او ادامه داد: به هر حال امتحانات نهایی برگزار می‌شود تا دانش آموزان سنجیده شوند، اما این که امتحان نهایی برگزار شود و هیچ تاثیری در جایی نداشته باشد، پس امتحان نهایی را حذف کنند و امتحانات به صورت داخلی برگزار شود. اگر قرار بر تاثیر قطعی است باید جلوی تخلفات در امتحان نهایی گرفته شود. همچنین آزمون‌ها به صورت استاندارد و سوالات محافظت شده باشند تا مثل یکی دو سال اخیر لو نرود. در هر صورت من بعید می‌‌دانم که تاثیر قطعی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز