خبرگزاری کار ایران

افشانی در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور تشریح کرد؛

چهار حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۳۳

شهردار پایتخت در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بر نقش دیپلماسی شهری در ارتباط میان کشورها و به خصوص کلانشهرها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدعلی افشانی در این دیدار با بیان اینکه امروز نقش سفرا و دیپلمات‌‌‌‌های ما در جهان و به‌‌‌‌خصوص در این برهه از زمان که دشمن در میدان کار پا گذاشته و هماوردطلبی می کند، بسیار تاثیرگذار و مهم است، گفت: ان‌شاالله با تلاش شما عزیزان همانند گذشته قدم‌‌‌هایی برداشته می‌‌‌‌شود که در نهایت مردم سود و بهره لازم را از آن خواهند برد.

وی افزود: امروز دیپلماسی سیاسی به صورت عام و دیپلماسی شهری به صورت خاص نقش تعیین‌‌‌‌کننده‌‌‌ای در ارتباط میان کشورها و کلانشهرها به وجود آورده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نقش دیپلماسی شهری در زمانی که دیپلماسی سیاسی با مشکل مواجه می‌‌‌‌شود، بسیار چشمگیر و پررنگ‌‌‌‌تر خواهد بود، اظهار داشت: می‌‌‌‌‌‌‌توان از دیپلماسی شهری در جهت بهبود و ارتقای دیپلماسی سیاسی بهره برد و بیش از پیش از ظرفیت‌‌‌های آن استفاده کرد.

افشانی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی، شهر تهران با تعداد کثیری از کلانشهرها پیوند خواهرخواندگی داشته و ارتباط گسترده با سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی دارد که می‌‌‌توان از ظرفیت این ارتباطات در جهت کمک به تأمین منافع ملی و شهروندان استفاده کرد. 

وی با اشاره به نقش دیپلمات‌‌‌‌ها در تعیین سرنوشت ملت‌‌‌ها و دولت‌‌‌ها تصریح کرد: امروز نیز که شرایط کشورمان خاص است، نقش شما در ایجاد ارتباط مناسب با سایر کشورها بسیار تاثیرگذار است.

شهردار تهران با اشاره به وجود فرصت‌‌‌‌های سرمایه‌‌‌‌گذاری در شهر تهران خاطرنشان کرد: هم‌‌‌اکنون زمینه سرمایه‌‌‌گذاری در پایتخت بیش از گذشته فراهم است. امید داریم که شما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر در کنار مدیریت شهری بوده تا بتوانیم از منابع بین‌‌‌‌المللی برای اجرای پروژه‌‌‌های شهری استفاده کنیم.

افشانی با بیان اینکه هم‌‌‌اکنون حوزه‌‌‌های پسماند، هوشمندسازی شهری، حمل و نقل عمومی و عمران برای سرمایه‌‌گذاری خارجی مهیا است، ابراز داشت: یکی از معضلات ما در شهر تهران، این است که کمتر از سه درصد پسماند به صورت مدرن و امروزی ساماندهی می‌‌‌شود. در حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص ساخت مترو و واگن‌‌‌سازی نیر زمینه‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذاری وجود دارد.

وی به سفرا، روسای نمایندگی‌‌‌‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بیان کرد: شما همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌‌‌‌اید و ان‌شاالله در ادامه نیز این مسیر را با سربلندی، سرافرازی و عزت پشت سر خواهید گذاشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز