خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

باید برای معضل منطقه اسلام‌آباد فکری کنیم/ خطر گودهای ناایمن در منطقه دو/ مسایل با جلسات پشت میزی و تنها حرف زدن حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۵۷

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: مسئله اسلام‌آباد را باید در قالب یک طرح موضعی ببینید اما باید برای معضل منطقه اسلام‌‌‌‌آباد که طی سالیان زیاد ایجاد شده است، فکری کنیم و این مسئله با جلسات پشت میزی و تنها حرف زدن حل نمی‌شود چراکه مردم در این منطقه سند ندارند اما سال‌ها است که در آن زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان بازدید از پروژه‌‌‌‌های زیست محیطی منطقه دو گفت: در منطقه ۲ پروژه‌های زیست محیطی زیادی قرار دارد از جمله مرکز میانی تخلیه زباله، تصفیه‌خانه فاضلاب، پارک نهج‌البلاغه، پارک پرواز و... که بر این اساس اقدامات خوبی در منطقه انجام شده است. از آنجایی که در منطقه ۲ مدیرانی جوان فعال هستند، این منطقه از پویایی و تمرکز خوبی برخوردار است و نوآوری و خلاقیت در منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه ۲ باغات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: با اینکه درخواست برای ساخت‌ و ساز در این باغات بالا است اما نگاه شورای شهر پنجم به باغات، حفاظتی و صیانتی است و به هیچ عنوان نگاه درآمدی به مقوله باغات نداریم و معتقد نیستیم که شهر نابود شود تا بتوانیم آن را اداره کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات در منطقه ۲ بحث اسلام‌آباد است، تصریح کرد: مسئله اسلام‌آباد را باید در قالب یک طرح موضعی ببینید اما باید برای معضل منطقه اسلام‌‌‌‌آباد که طی سالیان زیاد ایجاد شده است، فکری کنیم و این مسئله با جلسات پشت میزی و تنها حرف زدن حل نمی‌شود چراکه مردم در این منطقه سند ندارند اما سال‌ها است که در آن زندگی می‌کنند.

نوری با بیان اینکه واحد مدیریت ایمنی در منطقه ۲ فعال است و کلیه ساختمان‌های ناایمن منطقه را شناسایی و با اولویت‌بندی برای آنها اخطاریه صادر کرده است، خاطرنشان کرد: باید این مسئله مدیریت شود چراکه پس از شناسایی واحدهای ناایمن توسط منطقه، سازمان آتش‌‌‌نشانی باید طی بازدیدهایی از طریق دستورالعمل‌های مختلف ذینفعان را مجاب به ایمن‌سازی کنند.

وی درخصوص وضعیت گودهای منطقه‌ ۲ با بیان اینکه طی سنوات گذشته خاکبرداری و گودها در سطح منطقه بنا به دلایل مختلف رها شده است، ابراز داشت: طبیعتا این گودهای رها شده مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و نبود ایمنی کافی برخی از آنها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. هرچند که شهرداری منطقه ۲ اقدامات خوبی را در مورد ایمن‌سازی گودها انجام داده است اما لازم است که از اسناد فرادستی برای مجاب کردن مالکان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز