خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی:

دشمن روی درخواستِ به‌حق اصناف دست گذاشته/همه جوامع با اخلال‌گران نظم و امنیت قاطعانه برخورد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۲۰

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی گفت: خوش‌بختانه در مدت کم انتصاب این‌جانب دوره‌های آشناسازی را برای مأموران برنامه‌ریزی کردیم تا برخورد حکیمانه را به پلیس بشناسانیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه تخریب اموال عمومی توسط مأموران نیروی انتظامی در طی اعتراضات بازار تهران، گفت: در بند سوم حکم انتصاب بنده توسط مقام معظم رهبری به لزوم آشناسازی پلیس در برخورد حکیمانه با مردم اشاره شده است. سئوال این‌جاست، در کدام کشور و حکومت و حتی در سایر بخش‌های حکومت در درون جمهوری اسلامی، همه انسان‌ها رفتارشان مطابق با اسلام و شریعت اتفاق می‌افتد؟ مسلماً پاسخ منفی است.

ادیانی ادامه داد: با این وجود در جمهوری اسلامی بالاترین مقام رسمی کشور، در حکم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی می‌گویند که باید کاری کنید تا برخورد پلیس حکیمانه باشد. این خواست مقام معظم رهبری است که پلیس در هرکجا حضور پیدا می‌کرده و در میان مردم می‌آید، برخوردی حکیمانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوش‌بختانه اراده اداره‌کنندگان نیروی انتظامی این است که کتک بخورند، اما کتک نزنند؛ این یک اصل است.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به این که «پلیس خود را برای مردم و در خدمت مردم می‌داند»، خاطرنشان کرد: این کار ضدانقلاب و دشمنان نظام است. به گفته آقای محسن رضایی، برخی در فضای مجازی شیطان‌اند و با آبروی مردم بازی می‌کنند. پلیسی که خود را در خدمت مردم می‌داند از دل همین جمعیت آمده و فرزندان همین مردم پلیس شده‌اند. ما که از خارج پلیس وارد نکرده‌ایم؛ نیروهای پلیس فرزندان همین ملت بوده و متعلق به ملت‌اند. برای آسایش مردم کتک می‌خورند و برای این که مردم تصادف نکنند در جاده می‌ایستند، با قاچاقچیان درگیر شده و شهید می‌شوند. برای این که موادمخدر بچه‌های ما را نابود نکند، پلیس در محلات حضور دارند تا امنیت مردم حفظ شود.

وی افزود: این فضاسازی شبکه‌های معاند و مغرض است، پلیس در یک کلمه کتک می‌خورد، اما کتک نمی‌زند.

ادیانی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی در مواجه با تحریکات خارجی و شرایط روز کشور، اظهار کرد: نیروی انتظامی کارنامه درخشانی در اعتراضات و اغتشاشات، اغتشاش‌گران و مخلان امنیت از خود نشان داده است. البته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند میان مطالبه حق و اغتشاش فرق است. مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان با سه راهبرد فشار عملی، فشار اقتصادی و فشار روانی به ویژه فشار عملی در صدد طراحی اقدمات عملی برای کشاندن بخشی از اعتراضات جامعه به سمت خیابان‌ها است.

وی تصریح کرد: اولین اقدام سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی در مواجه با این اقدامات این است که مأموران نیروی انتظامی و آن‌ها که مسئول هستند برای برقراری امنیت و آرامش روحی مردم این است که آن‌ها را آگاهی‌سازی کنند و بصیرت مردم را بالا ببرند.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در حوادث اخیر تهران سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی از همه هادیان سیاسی کشوری دعوت و آن‌ها را توجیه کرده و آن‌ها به سراسر استان‌ها اعزام کرده و جلساتی را برای بصیرت‌افزایی و این که راهبرد دشمن فشار عملی، اقتصادی و روانی است، با استفاده از بیانات رهبری برای کارکنان تبیین کردند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی با نهضت آگاهی و بصیرت‌افزایی که پس از حوادث تهران اتفاق افتاده است، صددرصد آماده است و می‌داند که دشمن به دلیل این که در میدان نظامی و سیاسی نتیجه نگرفته است، صنحه را به اقدامات عملی برده است.

ادیانی گفت: دشمن بر روی درخواست به حق اصناف دست گذاشته است. همان‌گونه که می‌دانید اعلام کردند که عربستان افرادی را اجیر کرده است تا از این اعتراضات سوءاستفاده کرده و اختلال به وجود می‌آورند و در موج سوار می‌شوند. با این وجود همه کسانی که اعتراض می‌کنند، مانند بازار تهران حدود ۳۰۰۰ نفر هستند. امام خمینی (ره) فرمودند اگر ملت مسلمان متحد شوند، اگر هر یک یک لیوان آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد. در حال حاضر نیز اگر مقام معظم رهبری به حزب‌اللهی‌ها، متدینین و معتقدین و دوستاران نظام دستور دهند، اگر هرکس یک پارچ آب بریزد، سیل این ۳۰۰۰ نفر را می‌برد. نظام اسلامی بسیار مستحکم‌تر از این‌هاست که عده‌ای در گوشه‌ای اعتراض کنند و چهار تا افراد ضدانقلاب بر آن موج‌سواری کنند و بتوانند نظام را دچار چالش کنند.

وی عنوان کرد: دلیل آن این است که انقلاب با همه حوادث ۴۰ سال است روی پای خود ایستاده است. ما فشارهای بیشتر از این را تحمل کردیم و نظام جمهوری اسلامی مستحکم‌تر از این است که با این تحرکات صنفی بتوانند آن را سرنگون کرد. با این وجود هنگامی که بازاریان محترم متوجه شدند که عده‌ای دارند بر اعتراضات آنان موج‌سواری می‌کنند، همان‌ها آمدند و مغازه‌ها را باز کردند و کسب و کار خود را ادامه دادند و گفتند ما پای انقلاب هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه‌های سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی برای بالابردن سطح اخلاقی مأموران، یادآور شد: خوش‌بختانه در مدت کم انتصاب این‌جانب دوره‌های آشناسازی را برای مأموران برنامه‌ریزی کردیم تا برخورد حکیمانه را به پلیس بشناسانیم.

وی افزود: بنا داریم در شش ماهه دوم امسال ۲۰ هزار از پلیس‌های تخصصی خود را در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی‌توجیهی در شهر مشهد مقدس همراه با خانواده‌هایشان ‌برگزار کنیم. همچنین در حال طرح‌ریزی هستیم تا از همه ابزارها برای بالابردن سطح اخلاقی مأموران استفاده کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی هم‌چنین در ابتدای این نشست خبری، بیان کرد: مأموریت اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برقراری امنیت اجتماعی، مدنی و امنیت اخلاقی و روانی برای آحاد شهروندان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اگر امنیت نباشد از آموزش، اقتصاد، تولید علم و سیاست خبری نخواهد بود، لذا سازمان عقیدتی‌سیاسی باید به نیروی انتظامی در تربیت مأمورانی که با انگیزه و ایثار و از خودگذشتگی بتوانند امنیت را برای شهروندان ایرانی برقرار کنند، کمک کند؛ این بزرگ‌ترین رسالت سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی است.

ادیانی تصریح کرد: برقراری امنیت قطعاً مزاحمینی خواهد داشت و افرادی در جامعه خواهند بود که مخل امنیت هستند. مقام معظم رهبری نیز فرموند که آن‌جا که پای قانون است باید با جدیت برخورد کرد. در همه جوامع با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع می‌کنند. در کشورهای غربی که با شعار آزادی و ژست حقوق بشری و لیبرالی رفتار می‌کنند نیز با اخلاگران نظم عمومی و امنیت با شدت برخورد می‌کنند.

وی با بیان این که «امنیت چیزی نیست که بتوان از آن عبور کرد»، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیروی انتظامی با همه توان در صخنه است تا امنیت برای همه شهروندان برقرار کند.سازمان عقیدتی‌سیاسی هم با برنامه‌های خود به بالابردن انگیزه و روحیه مأموران عزیز تا بتوانند در شرایط مختلف امنیت را برای شهروندان تأمین کنند.

ادیانی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار مصاحبه تلویزیونی یک دختر نوجوان که با واکنش‌های بسیار زیادی همراه بود، اظهار کرد: من به‌عنوان یک شهروند این کار را نمی‌پسندم و به نظر من این کار اشاعه فحشا است. به همین دلیل بود که من در یک جلسه شورای هماهنگی نیروی انتظامی گفتم،  روابط عمومی نیروی انتظامی را همچون سپاه که زیر نظر روحانی است، زیر نظر روحانی باشد، چراکه روحانی این مرز را می‌شناسد.

ادیانی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم حرفی را به مردم بزنیم باید حرف راست بزنیم، اما نمی‌شود هر حرف راستی را گفت؛ شاید به مصلحت مردم نیست.

وی با بیان این که به نظر من این قضیه اشاعه فحشا بود، خاطرنشان کرد: ما نباید منکر را در جامعه ترویج کنیم. به همین دلیل من در اولین جلسه شورای هماهنگی نیروی انتظامی گفتم، در این زمینه مراقبت کنید، حتی اگر مجوز داشته باشید و بگویند این کار اشکالی ندارد، جمعی بنشینند و راجع به این‌گونه مسائل تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی با تاکید بر این که «من به عنوان یک طلبه این کار را پسند نمی‌کنم»، بیان کرد: بعد از پخش این مصاحبه حدود یک میلیون هشتگ در این رابطه زدند و به همین دلایل به عنوان یک شهروند این کار را نمی‌پسندم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز