خبرگزاری کار ایران

زهرا صدر اعظم نوری:

برج پارامیس پایان کار ندارد و سیستم‌های اطفا حریق آن آماده نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۷۲

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه برج پارمیس پایان کار ندارد لذا فاقد تاییدیه و گواهی‌‎ ایمنی از سازمان آتش‌نشانی است، گفت: عملاً عده‌ زیادی در آن سکونت داشتند و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. سیستم‌های اطفا و اعلام حریق در ساختمان نصب بوده اما آماده به کار نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم‌نوری در صحن علنی شورای شهر تهران در جریان جلسه هفتاد و هشتم شورای شهر در تذکر پیش از دستور با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان مسکونی (برج پارامیس) بلندمرتبه واقع در میدان موج، خیابان دریا منطقه 22 گفت: حادثه در ساعت 15:26 یکشنبه 31/04/1397 به وقوع پیوست که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125، نیروهای ایستگاه‌های آتش‌نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به سمت محل حادثه اعزام گردیدند.

وی ادامه داد: ساختمان مذکور متعلق به تعاونی هیات علمی دانشگاه تهران است. ساختمان 20 طبقه (4 طبقه زیرزمین و 16 طبقه از تراز صفر) دارای حدود 240 واحد مسکونی است. ساختمان نوساز بوده و در حدود 2 سال از ساخت آن گذشته است.

به گفته رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران آتش در قسمت رایزرهای این برج (محل قرار گرفتن سیم، کابل، لوله و اتصالات) اتفاق افتاده و به برخی واحد‌های مجاور نیز سرایت کرده بود. آتش‌سوزی از طبقات پایین آغاز شده و به بالاترین طبقات سرایت کرده است، شدت آتش و دود به حدی بوده که از طبقه دوم به بعد (تقریبا تا آخرین طبقه) امکان نفوذ آتش‌نشانان بسیار سخت شده و تنها با استفاده از دستگاه‌های تنفسی امکان‌پذیر بوده است.

این عضو شورا اضافه کرد: تعداد زیادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان در میان حجم بسیار زیاد دود غلیظ محبوس شده بودند که نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز، با بکارگیری تجهیزات خاموش‌کننده، عملیات مهار آتش را آغاز کردند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان به تجهیزات تنفسی مجهز و پس از ورود به محل حادثه و جستجو در قسمت‌های مختلف ساختمان مسکونی، حدود 120 نفر را با کمک بالابر و نردبان هیدرولیکی، به سلامت از میان دود غلیظ خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

وی ادامه داد: در میان افراد نجات یافته، کودک چند روزه و افراد سالخورده نیز به چشم می‌خوردند که خوشبختانه همگی به سلامت از ساختمان خارج شده و تنها چند نفر دچار مشکلات تنفسی جزیی شده بودند که از سوی کادر پزشکی اورژانس به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی آتش را پیش از سرایت به قسمت‌های دیگر ساختمان مهار و کاملا خاموش کردند و عملیات در ساعت 20:30 شب پایان یافته، به جهت حصول اطمینان و رفع خطر احتمالی نیروهای یک ایستگاه تا 12 ساعت پس از اتمام عملیات در محل حضور داشتند.

نوری با اشاره به اینکه این برج پایان کار ندارد لذا فاقد تاییدیه و گواهی‌‎ ایمنی از سازمان آتش‌نشانی است، گفت: عملاً عده‌ زیادی در آن سکونت داشتند و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. سیستم‌های اطفا و اعلام حریق در ساختمان نصب بوده اما آماده به کار نبوده است.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین لازم به ذکر است نیروهای آتش نشانی به عنوان بازرسان ایمنی اجازه ورود به ساختمان‌های مسکونی را نداشته و به این جهت امکان صدور و ابلاغ اخطار برای موارد ناایمن ساختمان با کاربری مسکونی را ندارند و فقط موارد موجود در محیط بیرونی ساختمان را می‌توانند پیگیری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز