خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا خبر داد:

ایجاد مراکز مشاوره در کلانتری‌ها تا پایان سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۹۲

فرمانده ناجا گفت: باید پلیس پیشگیری تا پایان سال ۹۸ بتواند به سمتی برود که در اکثر کلانتری‌ها مراکز مشاوره‌ای راه‌اندازی شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در نشست تخصصی رده‌های اجرایی و ستادی پلیس پیشگیری استان‌های کشور با بیان اینکه بیشترین حجم کاری و پاسخگویی در مجموعه پلیس پیشگیری است، گفت: نمایندگان نیروی انتظامی ماموران کلانتری‌ها هستند.

وی با تاکید بر بیانات معظم رهبری در خصوص تحول در کلانتری‌ها خاطرنشان کرد: کلانتری‌ها تابع نظام هستند، بنابر فرموده مقام معظم رهبری اگر در آنها کار شود، تبلیغی برای مجموعه نظام است، بنابراین این مجموعه اهمیت بسیاری دارد ما افتخارمان این است که خدمتگزار مردم باشیم و هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی ارائه بهترین خدمات با سرعت و دقت بالا است، گفت: هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی با مردم مراوده نداشته و ارائه خدمت نمی‌کند، وسعت کار تنوع ماموریت‌ها، اختیارات و گستردگی نیروی انتظامی در هیچ سازمانی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد، گفت: اشراف اطلاعاتی ما باید ارتقا پیدا کند، هر چقدر اشراف اطلاعاتی داشته باشیم قدرت پیشگیری و پیش بینی ما بالا می‌رود. نباید اجازه دهیم موضوعات اجتماعی که در جامعه به دلیل پویایی آن بسیار است، تبدیل به موضوعات امنیتی شود. خوشبختانه در کشور ما برخلاف آنچه گفته می‌شود آزادی وجود ندارد گروه‌های مختلف همه جور آزادی دارند بنابراین باید قدرت پیش بینی و اشراف اطلاعاتی ما ارتقا پیدا کند تا اجازه ندهیم موضوعات اجتماعی تبدیل به موضوعات امنیتی شود.

فرمانده ناجا با اشاره به آمایش ایستگاه‌های بازرسی گفت: اصل کار این است که ایستگاه‌های بازرسی تجهیز و افراد آ‌موزش لازم را دیده باشند تا بدانند در این محل چه وظیفه‌ای داشته و آن را به خوبی انجام دهند.

سردار اشتری با بیان اینکه اعتبارات پلیس پیشگیری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد، این اعتبارات تخصیص یافته تا بتوانیم ایستگاه‌های بازرسی را تجهیز کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه همچنین یکی دیگر از اقدامات ما تقویت و تجهیز یگان‌های امداد است، یادآور شد: ما هفت اولویت داریم که یکی از آنها تقویت یگان‌های امداد است و با توجه به اتفاقاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم باید در ابعاد مختلف آمادگی لازم و تقویت یگان‌های امداد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آموزش برای ما اولویت دارد، گفت: صرف آموزش این نیست که معاونت آموزشی را تقویت کنیم بلکه باید تمام اجزای ناجا به یک حد مطلوب در آموزش برسند هر چقدر آموزش‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ارتقا یابد قطعا اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس حرفه‌ای برای ما اهمیت دارد، گفت: پلیس دانش بنیان، پلیس مردم محور، پلیس اخلاق‌مدار همه از موضوعاتی است که برای نیروی انتظامی دارای اهمیت است اما وقتی پلیس حرفه‌ای شویم همه این موارد از جمله دانش بنیان بودن، مردمی بودن و مهربانی در آن وجود خواهد داشت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها در سال 30 میلیون خدمات مختلفی ارائه داده و 30 میلیون بار مراجعه کننده دارند، گفت:‌ یکی از راه‌های تحول در مجموعه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی ارتقای این خدمات با استفاده از تجهیزات، فناوری‌های روز و امکانات است، ما می‌توانیم به سمتی برویم که خدمات از طریق فناوری‌های روز انجام شود و از روش‌های سنتی به روش‌های جدید و پیشرفته منتقل شویم. گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که به ریاست بنده و دبیری رئیس پلیس پیشگیری ناجا تشکیل می‌شود، گام‌های خوبی برای تحول در کلانتری‌ها انجام شده است، اما این مقدار کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب و آنچه که هدف و ایده‌آل ماست فاصله دارد باید با جلسات اندیشه‌ورزی و استفاده از افراد نخبه تحول به معنای واقعی را ایجاد کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه حالا که جایگاه مراکز ما اینقدر موثر است باید آن را روز به روز ارتقا داده و از آنها ظرفیت بهترین استفاده را کرد، گفت: استفاده از مشاوران و مددکاران در مراکز مشاوره‌ای نیز باید ارتقا پیدا کند، اگر چه این مسئولیت بر عهده معاونت اجتماعی ناجا است، اما متولی این امر خود شما باشید.

وی تاکید کرد: باید پلیس پیشگیری تا پایان سال 98 بتواند به سمتی برود که در اکثر کلانتری‌ها مراکز مشاوره‌ای راه‌اندازی شده باشد در حال حاضر نیز 80 درصد از پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند منجر به صلح شده و این رقم بسیار بالایی است با این اقدام نیز دادسراها کمتر گرفتار پرونده شده و گذشت بین مردم رواج پیدا می‌کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه معاونت اجتماعی ناجا وظیفه دارد نیروهای لازم برای مراکز مشاوره را تامین کند، تصریح کرد: این اعتماد بین مردم نسبت به پلیس وجود دارد ما افتخارمان این نیست که پرونده‌های قضایی بسیار تشکیل شود ما جایی خوشحال می‌شویم که جرم کمتر اتفاق بیفتد و افتخار ما این است که بتوانیم در یک محدوده اقداماتی را انجام دهیم که جرم کمتر اتفاق بیفتد و مردم بر اساس قانون، عرف و شرع بهترین زندگی را داشته و به حقوق هم احترام بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز