خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد:

تشکیل ستادی در وزارت بهداشت برای رصد روزانه وضعیت دارو و تجهیزات/ مشکل در انتقال ارز علت تاخیر در واردات برخی داروها

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۰۹

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در واکنش به مطلب منتشره در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با عنوان "نگرانی از کمبود داروی هپاتیت BوC/ کاهش تولیدات شرکت‌های دارویی" توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، در متن ارسالی عباس زارع‌نژاد (مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت) آمده است: با توجه به اینکه موضوع تامین داروی بیماران خاص در اولویت سازمان غذا و دارو قرار دارد و از آنجایی که نگرانی اصلی بیماران خاص در مورد داروهای وارداتی خارجی است، داروی خارجی به اندازه تامین نیاز سالیانه وارد کشور و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه این داروها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند وضعیت داروهای بیماران خاص توسط این وزارتخانه به طور مرتب رصد می‌شود.

شایان ذکر است در مقاطعی از زمان به دلیل برخی مشکلات در انتقال ارز، تاخیر در زمینه واردات برخی دارو وجود داشته که باعث شده است این داروها دیرتر به دست بیماران برسد.

گفتنی است؛ در این راستا ستادی در سطح وزارت بهداشت تشکیل شده است که روزانه وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی را رصد می‌کند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز هر روز کمبود و کاستی‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را بررسی کرده و تلاش می‌کنند که مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز