خبرگزاری کار ایران

سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر داد؛

آغاز موج جدید طرح ساماندهی متکدیان

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۲۶

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح ساختمان جدید مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی در منطقه ۹ خبر داد و تاکید کرد: همزمان با افتتاح این مجموعه در روز شنبه، طرح ویژه ساماندهی متکدیان پایتخت با همکاری ارگان‌های مسئول آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی صادقی با اعلام این خبر گفت: براساس دستورالعمل‌‌‌‌های مصوب، یکی از برنامه‌‌‌‌ها و وظایف سازمان خدمات اجتماعی شناسایی و جذب متکدیان شهر تهران است که این امر به طور روزانه در سه شیفت انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰ متکدی از سوی شهرداری تهران جذب و به مراکز نگهداری تحویل داده می‌‌‌شوند، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد افرادی که از عواطف مردم سوءاستفاده می‌کنند و در این قالب شغلی برای خود تعریف کرده‌اند، مجموعه دستگاه‌های مسئول تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی ساختمان جدید مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی در منطقه ۹، طرح ساماندهی متکدیان پایتخت را به طور ویژه اجرا کند.

به گفته معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، در ساختمان مذکور نمایندگانی از سازمان بهزیستی، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی ذیل مدیریت و راهبری فرماندار تهران و مدیریت مستقیم شهرداری تهران کار خود را شروع می‌کنند.

صادقی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از اجرای طرح با دوره‌های قبل تصریح کرد: در این دوره شاهد همکاری مستقیم تمام دستگاه‌ها و نهادها در اجرای طرح و آموزش ویژه به نیروهای روانشناس و مددکاری مستقر در خودروهای گشت هستیم و امیدواریم با چنین اقداماتی از اشکالات و ایرادات طرح‌های گذشته کاسته شود.

وی با تاکید بر آموزش ویژه ۶۰ نیروی شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی با محوریت متکدیان پایتخت خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای اجرای بهتر طرح و کاهش مشکلات، تلاش کرد طی ماه‌های گذشته ناوگان گشت‌های خدمات اجتماعی را نوسازی کند و با خودروهای مناسب امکان انتقال آسیب دیدگان اجتماعی را فراهم سازد.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به سایر خدماتی که از سوی شهرداری برای اجرای طرح ارائه می‌شود، ابراز داشت: قرار است طرح در سه شیفت اجرا شود و در هر شیفت شهرداری ۱۵ خودرو به همراه مددکار و مامور یگان حفاظت را به اجرای طرح ساماندهی متکدیان اختصاص می‌دهد.

صادقی افزود: پس از جذب آسیب‌‌‌دیدگان اجتماعی و انتقال افراد به ساختمان مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی، مسئولیت رسیدگی به آسیب‌‌‌دیدگان که محوریت آن‌ها را متکدیان تشکیل می‌دهند، با توجه به شرایط مشخص می‌شود به طور مثال، فردی که بیمار یا معلول باشد به بهزیستی و وزارت بهداشت ارجاع داده می‌شود و متکدیان حرفه‌ای که بیماری خاصی نداشته باشند به سامانسراهای شهرداری منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز