خبرگزاری کار ایران

شجاع پوریان:

تملک مقبره شهدای مشروطه انجام شد/عملیات مرمت تا پایان تیرماه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۲۷۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تملک آرامگاه شهدای مشروطه توسط مدیریت شهری و آغاز عملیات مرمت تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، بعد از گذشتِ 3 روز از بازدید اعضای شورای شهر، شهردار منطقه 11 و مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران از مقبره‌ی شهدای مشروطه، ولی الله شجاع پوریان امروز با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران برای رسیدگی به خانه مشاهیر گفت: یکی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری در این دوره تملک خانه مشاهیر است، اما از آن جا که برخی از آن‌ها مشکلاتی از حیث مالکیت، معارض و ... دارند، تملک زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این میان بحث تامین اعتبار است، عنوان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را مأمور کردیم املاک ارزشمند میراثی را در شهر تهران شناسایی کند و در این حوزه کار کارشناسی انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها در تأمین اعتبار، به دلیل شرایط نامناسب نگه‌داری از آرامگاه شهدای مشروطه، اقدامات مربوط به تملک بنا در سال 97 انجام شد و متصرف به زودی ملک را تحویل خواهد داد.

شجاع پوریان با بیان اینکه از 6 ماه گذشته اقدامات اولیه برای خرید آرامگاه شهدای مشروطه آغاز شد، گفت: در حال حاضر فاز اول مطالعاتی برای مرمت بنا به اتمام رسید و تا انتهای تیر پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود عملیات مرمت یک سال به درازا بکشد و پس از آن بنا برای بازدید در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز