خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۹۱۸ مدرسه دو شیفته در استان تهران داریم/ ۱۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۳۲

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دو شیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌‌‌ساز استان تهران شامگاه امروز با حضور سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌‌‌السلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران، مهرالله رخشانی‌‌‌‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌‌‌‌ساز کشور، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمدعلی افشانی شهردار تهران و جمعی از خیرین مدرسه‌‌‌‌ساز در سالن‌‌‌های همایش صداوسیما برگزار شد.

مهرالله رخشانی‌‌‌‌مهر در ابتدای این نشست گفت: من در دو بخش مطالبی را می‌‌‌‌‌گویم که در واقع گزارشی از کار ما محسوب می‌‌‌شود. در ابتدا مدارس استان تهران و دوم نقش و سهم خیرین مدرسه‌‌‌ساز است. در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دو شیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است.

وی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی ۸/۳۹ متر مربع و متوسط سرانه استاندارد سرانه فضاهای آموزشی موجود کشور ۵/۱۸ متر مربع است که سرانه فضاهای موجود در تهران ۴/۲۶ مترمربع است یعنی از سرانه میانگین مقداری کمتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: کلاس‌‌‌‌های بازسازی شده در استان تهران بیشترین آمار است که هشت هزار و ۵۲۴ کلاس بازسازی شده است. از این جهت استان تهران آمار نخستین استان در نوسازی کشور را دارد.

رخشانی‌مهر ادامه داد: ۱۴ هزار کلاس درس هم در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند و اعتبار مورد نیاز برای تخریب و مقاوم‌‌‌سازی مدارس استان تهران حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. برای تکمیل پروژه‌‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام تهران ۱۴۹ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم. این بازسازی‌‌‌ها تقریبا ۱۸ سال زمانبر است.

وی اضافه کرد: کلاس‌های تخریبی خیرین و مشارکتی در سال ۹۶ در استان تهران به عنوان بیشترین آمار حدود ۹۸ مدرسه و در ورامین به عنوان کمترین آمار هشت مدرسه بوده است

در ادامه این نشست، حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌‌‌ساز کشور اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم در دهه سوم فعالیت جامعه خیرین حرکت جدیدی را انجام دهیم و به جای احداث دبیرستان‌‌‌ها، مدارس کار و دانش در کشور احداث کنیم و این حرکت استمرار داشته باشد تا بتوانیم ایران اسلامی را به نحو احسنت بسازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز