خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر امروز راس ساعت ۱۵/انتشار دفترچه سوالات کنکور امروز در سایت سنجش آموزش

کد خبر : ۶۳۸۵۳۴

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امروز دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

حسین توکلی (مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور) با اشاره به زمان انتشار سوالات کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی به خبرنگار ایلنا گفت: امروز دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی شماره ۱ و ۲،علوم انسانی ساعت ۱۴:۳۰ امروز پنجشنبه هفتم تیرماه ۹۷ روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. ضمن اینکه سوالات عمومی و اختصاصی دفترچه شماره ۲ و ۳ علوم تجربی ساعت ۱۴:۳۰ جمعه هشتم تیرماه، سوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز جمعه هشتم تیرماه سال ۹۷ منتشر می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: کلید اولیه سوالات آزمون سراسری سال ۹۷ در داخل کشور از ساعت ۲۱ روز یکشنبه دهم تیرماه و سوالات خارج از کشور ساعت ۱۶ روز یکشنبه دهم تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: کلید اولیه سوالات آزمون سراسری سال ۹۷ برای خارج از کشور از بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی افزود: براساس برنامه زمانی اعلام شده صبح امروز پنجشنبه هفتم تیرماه سال ۹۷ آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی برای تعداد۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر که از این تعداد ۵۲ هزار و۸۰ هزار نفر زن و ۹۲ هزار و ۴۷۰ نفر مرد هستند. همچنین آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی برای تعداد ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر که از این تعداد ۱۲۸ هزار ۱۳ نفر زن  و ۷۷ هزار و ۱۳ نفر مرد می‌باشند، برگزار شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به ۱۰۰ عمومی در مدت ۷۵ دقیقه و به سوال ۱۳۵ سوال اختصاصی در ۱۷۵ دقیقه پاسخ داده‌ند. همچنین داوطلبان گروه علوم انسانی به ۱۰۰ سوال عمومی در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۸۰سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ داده‌اند. در این گروه آزمایشی داوطلبانی که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی بوده‌اند به ۲۰ سوال اصول عقاید و فقه نیز در مدت ۲۰ دقیقه که در دفتر چه شماره ۳ چاپ شده بود پاسخ داده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی ساعت ۱۲:۰۵ و داوطلبانی که در گروه علوم  انسانی سوالات اصول عقاید و فقه را نیز پاسخ داده‎اند در ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه پایان پذیرفت.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون هنر گفت: برنامه اساس برنامه زمانی تعیین شده بعد از ظهر امروز پنجشنبه هفتم تیرماه سال ۱۳۹۷ آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر برای تعداد۷۸ هزار ۹۰۹ نفر که از این تعداد ۵۵۰ هزار و ۷۳۲ نفر زن و ۲۳ هزار و ۱۷۷ نفر مرد می‌باشند، برگزار می‌گردد. ضمن اینکه از تعداد ۷۸هزار ۹۰۹ هزار نفر در گروه هنر، تعداد ۱۲هزار و ۲۶۰ نفر داوطلبان اصلی گروه هنر و تعداد ۶۶هزار و ۶۴۹ نفر شامل داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر از سایر گروه‌های آزمایشی هستند.

وی ادامه داد: شروع فرآیند برگزاری آزمون ساعت ۱۵ امروز پنجشنبه هفتم تیرماه ۹۷ آغاز و درهای حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بسته خواهد شد. داوطلبان گروه آزمایشی هنر به ۱۰۰ سوال عمومی در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۶۰ سوال ا ختصاصی در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ خواهند داد. آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر ساعت ۱۹:۳۵ دیقیقه پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز