خبرگزاری کار ایران

تعامل با دستگاه قضا راهبردی مؤثر برای کاهش اطاله دادرسی

کد خبر : ۶۳۷۸۰۳

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تعامل رؤسای کلانتری‌ها با مقامات قضایی در جهت اجرای دستورات پرونده را راهبردی مؤثر جهت کاهش اطاله دادرسی دانست.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کیوان ظهیری روز جاری در جلسه کمیسیون عملیات پلیس پیشگیری که با حضور سرکلانتران و رؤسای کلانتری ها در ستاد این پلیس برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه یکی از برنامه های مورد تأکید خود را تعامل بسیار خوب با مقامات قضایی در همه نواحی دادسراها و نیز سایر محاکم قضایی دانست و بیان داشت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۳۲۰ جلسه با حضور رؤسای کلانتری ها و مقامات قضایی جهت ارائه آموزش های قضایی و بررسی مشکلات موجود در معاونت خدمات قضایی کلانتری ها برگزار که نتایج آن در کاهش اطاله دادرسی مؤثر بوده است.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر برگزاری کلاس های آموزشی نیروهای شاغل در این معاونت ها بوده که در آن دادیاران ناظر بر ضابطان دادسراها به ارائه آموزش قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین کاربردی به ضابطان کلانتری پرداختند.

رییس پلیس پایتخت در خاتمه اشاره داشت: ناآگاهی برخی از شهروندان به قوانین و مقررات موجب می شود به هنگام مراجعه به کلانتری ها توقعاتی را از مأموران داشته باشند که  لازم است شهروندان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند مأموران به عنوان ضابط قضایی تلقی و فقط در چارچوب حدود و اختیارات مقرر در قانون می توانند عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز