خبرگزاری کار ایران

راه‌های پیشگیری از سرقت دوچرخه

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۸۰

کارشناس ارشد انتظامی پلیس پیشگیری پایتخت هوشیاری کودکان در نگهداری وسایل و امکانات تفریحی مانند دوچرخه را عامل جلوگیری از وقوع سرقت در مراکز تفریحی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید عسکری نیا" در این خصوص، گفت: با شروع اوقات فراغت دانش آموزان و مراجعه آنان به مراکز تفریحی، پارک ها و ... ما شاهد افزایش وقوع سرقت دوچرخه و وسایل بازی در این مکان ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری یکی از سرگرمی‌های رایج در بین کودکان و نوجوانان است، گفت: علاوه بر اینکه کودکان از دوچرخه برای بازی کردن، استفاده کنند از آن برای تردد های شهری و یا مراجعه به مراکز تفریحی، باشگاه ها و مراکز خرید استفاده می کنند که رها کردن دوچرخه در این مکان بدون قفل کردن عامل اصلی وقوع سرقت دوچرخه می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محیط های آپارتمانی و فضای محدود مشاعات، مکان مناسبی برای تفریح و بازی کردن کودکان نیست، ادامه داد: کودکان برای بازی کردن با دوچرخه و یا استفاده از سایر امکانات تفریحی به بوستان ها و سایر مراکز تفریحی مراجعه می کنند که عدم دقت کافی کودکان در نگهداری دوچرخه شان، و رها کردن آنها در زمان استراحتشان، منشاء بروز وقوع سرقت دوچرخه می شود.

وی از والدین خواست ضمن آموزش کودکان در نگهداری اموال و امکانات بازی، به کودکانشان یاد بدهند که از رها کردن دوچرخه در پارکینگ ساختمان، بوستان ها، پارک ها، در ورودی باشگاه ها و ... خودداری کنند و حتما آن را در محل مناسبی پارک و سپس قفل کنند.

وی همچنین از والدین خواست به کودکان آموزش بدهند که بهترین محل برای بازی با دوچرخه پیست های مخصوص دوچرخه سواری است و در چه محل هایی می توانند دوچرخه شان را پارک کنند.

سرهنگ عسگری نیا آموزش کودکان را مهمترین عامل جلوگیری از وقوع سرقت دوچرخه خواند و گفت: هنگام مراجعه کودکان به پارک ها و بوستان ها حتما والدین و یا یکی از اعضای بزرگتر خانواده، همراه آنان باشند و به کودکان آموزش دهند که با افراد غریبه صحبت نکنند و از آنان خوراکی و یا بسته ای تحویل نگیرند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن اشاره به اینکه سارقان با نزدیک شدن به کودکان و نوجوانان و طرح دوستی و رفاقت با آنان اقدام به سرقت می کنند، خاطر نشان کرد: بهتر است نوجوانان به صورت دو یا چند نفره اقدام به دوچرخه سواری کنند و در صورتی که دوچرخه شان نیاز به تعمیر داشت به تعمیرکاران نزدیک محل سکونت مراجعه و از سپردن دوچرخه به افراد رهگذری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز