خبرگزاری کار ایران

در بازدید نمایندگان مجلس از منطقه ۱۳ تهران مطرح شد؛

از زد و خورد اهالی منطقه ۱۳ برای پارکینگ تا احاطه محدوده توسط پادگان‌ها+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۰۵

سروش با بیان اینکه وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران نامناسب است، گفت: ما پیگیر وضعیت بهداشت بیمارستان‌های دولتی هستیم و می‌دانیم وضعیت مناسبی ندارند اما سه پروژه بزرگ بیمارستان و یک بیمارستان هزار تختخوابی در مرز منطقه ۱۳ و ۱۴ در حال کلید خوردن است که بخشی از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته عیسی فرهادی (فرماندار تهران) به همراه نمایندگان تهران در مجلس ازجمله علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، سروش و شیخ؛ به همراه شهردار منطقه ۱۳ و افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در مسجد امامت واقع در این منطقه حاضر شده و دیداری مردمی به مسائل شهروندان این منطقه گوش فرا داده و تا حدودی پاسخ دادند.

در ابتدای این دیدار مردمی برخی از شهروندان منطقه که اکثر دبیر شورایاری محلات مختلف بودند، پشت تریبون رفته و در خصوص مسائل و کمبودهای منطقه‌شان صحبت کردند و به مشکلاتی همچون کمبود کلانتری و سرانه خدمات و فضای سبز اشاره کردند.

به گفته یکی از شورایان؛ این منطقه از مشکلات زیست محیطی رنج برده و دارای فقر فضاهای فرهنگی و اجتماعی است و مشکلات عدیده‌ای به علت کمبود پارکینگ در محدوده خیابان پیروزی در آن وجود دارد که همواره موجب شده به خاطر کمبود پارکینگ میان شهروندان زد و خورد ایجاد شود.

یکی دیگر از خواسته‌های شورایان؛ تبدیل پادگان‌های موجود در منطقه به سرانه‌ها و فضاهای سبز بود. آنها از نمایندگان مجلس درخواست کردند جایگاه واقعی و قانونی شورایاری‌ها را براساس قانون اساسی به آنها باز گردانند.

یکی دیگر از شورایاران از نبود خدمات شهری در این منطقه شکایت کرده و گفت: یکی از مشکلات ما مسدود شدن میدان امام حسین(ع) است که موجب شده این محدوده تبدیل به لانه فساد گشته و کسبه بیکار شود. سرانه فضای فرهنگی و ورزشی بسیار پایین است و ما خواستار تبدیل پادگان‌ها به سرانه‌های مورد نیاز مردم هستیم.

وی افزود: یکی از درخواست‌های اصلی ما جمع‌آوری قهوه‌خانه‌هاست که همچون قارچ هر روز در کوچه‌ها سبز می‌شوند.

در انتها تنها یکی از شهروندان به عنوان یکی از اعضای شورایاری با انتقاد از عدم حضور و مشارکت زنان در این برنامه گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در این منطقه امنیت اجتماعی زنان است. سرانه فضای سبز کافی در منطقه وجود نداشته و فضای ورزشی مناسبی برای زنان بالاخص زنان شاغل در منطقه موجود نیست. وضعیت سالن‌های ورزشی که متعلق به شهرداری است، نامناسب بوده و قیمت‌ها پس از عید به صورت غیرعادی رشد کرده است.

همچنین یکی از شهروندان و اهالی قدیمی محله با بیان اینکه ۳۰ سال است در منطقه ۱۳ سکونت دارد، گفت: منطقه ۱۳ همواره در انقلاب پیشگام بوده و شما به ما بدهکارید. شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد منطقه ما احتیاج به پول دارد.

او ادامه داد:‌ مساله ما مالی است و اگر پول به منطقه نیاورید، آباد نمی‌شود. چرا دور منطقه ۱۳ را پادگان گرفته است و چرا به فکر منطقه ما نیستید؟

در ادامه جلسه؛ شهردار منطقه ۱۳، رحمان‌زاده با توجه به اظهارات و شکایت مردم گفت:‌ متاسفانه در این منطقه بافت محروم وجود دارد و هر چقدر هم کار کنیم کم است. معضل بافت فرسوده در منطقه جدی بوده و شرایطشان اسفناک است.

وی ادامه داد: در رابطه با پادگان‌ها دستگاه‌های امنیتی باید اجازه بهره‌برداری از آنها را بدهند و ما آمادگی بهره‌برداری از آنها را داریم. درخصوص کمبود کلانتری نیز می‌توانیم در محدوده سرخه‌حصار با کمک فرمانداری در این رابطه اقدام کرده و ما نیز به فرمانداری کمک خواهیم کرد.

شهردار با تاکید بر اینکه بخشی از بافت منطقه محروم است، افزود: هرقدر هم که کار کنیم برای این منطقه کافی نیست. در خصوص کیفیت‌ ورزشگاه‌های متعلق به شهرداری نیز باید بگویم بهره‌برداری از آنها در اختیار سازمان ورزش‌ها است.

پس از اتمام اظهارات شهردار منطقه، افشین حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران) در پاسخ به مشکلات ساکنان این منطقه گفت: در رابطه با پیاده‌راه ۱۷ شهریور من حدود شش ماه است که مشغول پیگیری هستم و قرار شده در فاز اول این پیاده‌راه برای اتوبوس و تاکسی بازگشایی شود و پلیس نیز موافقت کرده است. البته کارشناسی‌های ما نشان داده اگر بازگشایی کامل صورت بگیرد میدان به‌صورت کامل قفل می‌شود و پیشنهادهایی در خصوص بازگشایی غربی و شرقی آن مطرح شده است.

وی در رابطه با تغییر کاربری پادگان‌ها به سرانه‌های خدماتی و فرهنگی افزود: ما آمادگی کامل داریم و اگر تحویل ما داده شود می‌توانیم در منطقه ۲۲ جبران کنیم.

حبیب‌زاده در رابطه با پروژه‌های عمرانی نیز تصریح کرد: بخشی از پروژه بزرگراه ارتش روز شنبه افتتاح می‌شود و من قول پایان پروژه ترمینال شرق را نیز از معاونت عمرانی گرفتم. در رابطه با بافت فرسوده هم ایده‌های جدیدی مطرح شده. روش‌های گذشته که به صورت لکه‌ لکه نوسازی می‌شد هیچ کدام از مشکلات را حل نکرده و نیاز به پیشنهادات جدیدی داریم. همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان شورای شهر تهران برای منطقه ۱۳ تصویب کرده است.

علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران در مجلس) با بیان اینکه این جلسات در اکثر مناطق تهران برگزار شده است، گفت: نباید توقع داشته باشید همه مسائل یک شبه حل شود حتی اگر یک نخود به این آش اضافه شود خوب است.

محجوب در رابطه با تغییر نام شورایاری‌ها به شورای محله افزود: ما این اظهارات را قبول داریم شورای محله مقید روح قانون اساسی است اما برخی همکاران ما در مجلس از شهرهای کوچکتر آمده‌اند و اهمیت شورایاری‌ها را نمی‌پذیرند.

سروش (نماینده مردم تهران در مجلس) با اشاره به شکو‌ه‌های ساکنان از پروژه ۱۷ شهریور گفت: آقای قالیباف شهردار اسبق تهران اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند اما یکبار از من پرسیدند نظرت در مورد تهران چیست و من به ایشان گفتم که با وجود همه اقدامات مناسب اما در خیابان ۱۷ شهریور اشتباه عمل کردید ایشان هم نظر من را قبول کردند.

این نماینده مجلس افزود: طرح ۱۷ شهریور را مشاوران آقای قالیباف به ایشان تحمیل کردند و خودش هم اشتباه بودن آن را قبول داشت.

سروش با بیان اینکه وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران نامناسب است، گفت: ما پیگیر وضعیت بهداشت بیمارستان‌های دولتی هستیم و می‌دانیم وضعیت مناسبی ندارند اما سه پروژه بزرگ بیمارستان و یک بیمارستان هزار تختخوابی در مرز منطقه ۱۳ و ۱۴ در حال کلید خوردن است که بخشی از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد.

حجت الاسلام شیخ (نماینده مردم تهران در مجلس) نیز با بیان اینکه مدارس تهران در بافت فرسوده اسفناکی دارند، گفت: با کمال تاسف باید بگویم نماینده‌های دیگر شهرها مشکلات تهران را قبول ندارند.

در ادامه عیسی فرهادی (فرماندار تهران) با بیان اینکه به زودی تکلیف سرخه‌حصار را مشخص خواهند کرد، گفت: به زودی یک کلانتری قطعا در منطقه احداث خواهد شد.

فرهادی افزود: با همه اینها باید به داشته‌های این منطقه هم توجه کنیم فقط ۵ درصد از منطقه ۱۳ بافت فرسوده است در حالی که مناطقی چون ۱۸ تا ۹۰ درصد بافت فرسوده دارند البته ما به ضعف‌های منطقه نیز واقف هستیم.

مصطفی کواکبیان (نماینده مردم تهران در مجلس) به عنوان سخنران آخر با بیان اینکه همه ما سربازان دیپلماسی هستیم، در رابطه با برجام گفت: مسئولین ما بدعهدی نکردند بلکه این آمریکایی‌ها بودند که به برجام پشت کردند. ما هنوز در برجام هستیم اما اگر نظام به این نتیجه برسد که برجام فایده ندارد. مجلس هم به دنبال دولت براساس خواسته‌های نظام عمل می‌کند.

وی در رابطه با جایگاه شورایاری‌ها نیز تصریح کرد: در این رابطه استفساریه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حال تنظیم است و اگر رای بیاورد مشکلات حل می‌شود اما برخی نمایندگان که از شهرهای کوچک آمده‌اند دغدغه شورایاری‌ها را ندارند.

کواکبیان با بیان اینکه عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با حضور وزرا و رئیس دولت است، افزود: چه اشکالی دارد در این شورا بحث خروج پادگان‌ها از شهر که تصویب شده است؛ تاکید شود؟ چرا مردم این منطقه در اطراف پادگان اجازه ساخت بیش از دو طبقه را ندارند اما برخی در مناطق بالاتر می‌توانند برج بسازند؟ در رابطه با قهوه‌خانه‌ها هم باید بگویم به دنبال ساماندهی آنها هستیم اما قهوه‌خانه علنی بهتر از قهوه‌خانه زیرزمینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز