خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم و مقامات کشوری و لشکری؛

آیین تشییع پیکر مرحوم احمدی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۴۱

آیین تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین شادروان احمد احمدی، استاد پیشکسوت علوم انسانی و رئیس سازمان سمت با حضور وزیر علوم و ده‌ها شخصیت کشوری و لشگری، برخی از علمای حوزه‌های علمیه و جمع کثیری از اهالی علم و دانش در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) برگزارشد.

به گزارش ایلنا، در این آیین، پیام‌‌‌‌های تسلیت مقام معظم رهبری، روسای قوای سه گانه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و راه، مسکن و شهرسازی قرائت شد و غلامحسین حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصطفی محقق داماد عضو فرهنگستان علوم به بیان ویژگی‌های اخلاقی، شخصیتی و معرفتی مرحوم احمدی پرداختند.

حداد عادل روز یکشنبه در مراسم خاکسپاری حجت‌الاسلام احمد احمدی با بیان اینکه خبر درگذشت این روحانی دانشمند برای همه اهل دیانت، فرهنگ، دانشگاهیان و حوزویان تکان‌دهنده و تاسف‌آور بود، گفت: مقام معظم رهبری در پیام دقیق خود تاسف خود را اعلام کردند و به من فرمودند به عنوان نماینده ایشان در این مراسم شرکت کنم.

وی عضویت حجت‌الاسلام احمدی در ستاد انقلاب فرهنگی را از جمله فعالیت‌های وی نام برد و اظهار داشت: وی در این ستاد منشا خدمات بسیاری برای جامعه بوده است و علاوه بر آن دکت احمدی با ۳۸ سال فعالیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها عضو باقی‌مانده از اعضای اولیه ستاد انقلاب در این شورا بوده‌اند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور احمدی در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این مرحوم نمونه عینی و مصداق عملی حوزه و دانشگاه بوده است، چراکه توانست همه خوبی‌های حوزه را به دانشگاه و همه خوبی‌های دانشگاه را با خود به حوزه ببرد و همچنین در حوزه نیز طلاب از حضور وی بهره می‌بردند.

حدادعادل علاقه به فرهنگ ایرانی و گسترش علم در ایران را از دیگر علاقه‌مندی‌های مرحوم احمدی نام برد و خاطرنشان کرد: وی علاقه زیادی به شعر، ادبیات فارسی و حافظ و سعدی داشت و در سه هفته گذشته با همه خستگی و ناتوانی خود در جلسه بزرگداشت زبان فارسی شرکت کرد و به گزارش مدیران گروه‌های فرهنگستان گوش داد.

وی، پاکی، صداقت، دوری از خودنمایی، پرهیز از مقام‌طلبی و خدمت به خلق را از دیگر ویژگی‌های بارز احمدی نام برد که از وی یک روحانی تمام عیار ساخته بود. 

در ادامه این مراسم، آیت‌الله مصطفی محقق داماد در سخنانی خاطرنشان کرد: برای من که بیش از ۵۰ سال با وی دوست بودم، بسیار سنگین است که در درگذشت ایشان سخن بگویم.

وی افزود: از روز نخست که احمدی از روستا به حوزه آمد، دقیق و منظم درس خواند و در ادبیات عرب کاملاً مسلط و ملا بود و در مکتب‌های مختلف از اساتید برجسته بهره‌مند شد و در دورانی که در حوزه علمیه بود، از محضر اساتید برجسته‌ای چون علامه طباطبایی بهره‌مند شد و در واقع در کنار علم، اخلاق نیز آموخت و همین امر از وی روحانی با اخلاق، زندگی با قناعت و مناعت، تهجد و... ساخت.

این استاد دانشگاه با اشاره به خدمات و تلاش مرحوم احمدی گفت: دکتر احمدی در دو جهت نمونه بود، جهت اول اینکه یک روحانی نمونه در اخلاق و تواضع و خدمت به مردم بود، شما در حالی این سخنان را می‌شنوید که از برخی از امثال من گله‌مندید، درد دارید و حق دارید. اما امثال احمدی‌ها را هم ببینید.

وی اضافه کرد: مرحوم احمدی یک معلم نمونه نیز بود و با دقت و نظم و پشتکار به تحقیق و پژوهش و تالیف می پرداخت و شاگردان برجسته بسیاری نیز تربیت کرد.

در آیین تشییع حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالرضا باقری، قائم مقام و معاونان و مدیران حوزه ستادی وزارت علوم و نیز تعداد کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اساتید حوزه حضور داشتند.

گفتنی است پس از این آیین، پیکر این عالم مجاهد به شهر قم منتقل شد. قرار است آیین تشییع و خاکسپاری شادروان احمدی عصر امروز از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و پس از اقامه نماز توسط آیت الله جوادی آملی، پیکر این مرحوم در جوار مرقد علامه طباطبایی (ره) به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز