خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس و علیخانی در انتقاد از طرح ترافیک جدید تهران مطرح کردند:

گلایه رسانه‌ها و مدیرمسئولان از نحوه توزیع سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران/ آمار شما با واقعیت همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۱۳۳

علیخانی گفت: الان فصل امتحانات است از سوی دیگر به خاطر ماه رمضان و نزولات آسمانی آلودگی هوا کم شده، نباید آن را به طرح ترافیک ربط بدهیم. یک طرح به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس و محمد علیخانی پس از استماع گزارش پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) انتقاداتی را مطرح کردند.

حق‌شناس (رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر) با اشاره به شکایاتی که از سوی رسانه‌ها در رابطه با سهمیه طرح ترافیک به این کمیسیون ارجاع شده است، گفت: مدیر مسئولان، خبرنگاران و چهره‌های هنری، شکایات زیادی به ما ارجاع داده‌اند.

وی ادامه داد:  نشست اضطراری نیز با حضور ۱۰ نفر از مدیران مسئول برگزار شد و آنها پس از طرح مساله بسیار عصبانی بودند و با کلی تلاش مدیران را آرام کردیم. آقای سلطانی‌فر با ما تماس گرفته و موارد دلخوری‌شان را مطرح کردند. مدیرعامل روزنامه شرق نیز در تماسی با ما از شرایط جدید طرح ترافیک و نحوه توزیع سهمیه خبرنگاران گلایه کرده است.

محمد علیخانی (رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر) نیز پس از استماع گزارش پورسیدآقایی و اصرار او به الهام فخاری برای آنکه نام افرادی که به ادعای فخاری به خاطر انتقاد از طرح حذف شده‌اند را افشا کند، خطاب به رئیس شورا گفت: نباید اجازه بدهید ایشان وسط حرف اعضا بپرند.

وی ادامه داد: ما هم موافق تغییر هستیم و من اصل طرح را قبول دارم اما مساله این است که ایشان ادعا می‌کنند طرح خالی از ایراد است درحالیکه با مشکلات جدی روبروست.

علیخانی تصریح کرد: الان فصل امتحانات است از سوی دیگر به خاطر ماه رمضان و نزولات آسمانی آلودگی هوا کم شده، نباید آن را به طرح ترافیک ربط بدهیم. یک طرح به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

وی با اشاره به طرح الزام شهرداری به ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای که سه ماهه در شورا به تصویب رسید، گفت: شما براساس این طرح ملزم شده بودید برای سامان بخشیدن به پارک‌های حاشیه‌ای فکری بکنید اما هیچ احترامی برای شورا نگذاشته‌اید و هیچ توجهی به این مصوبه نشد.

علیخانی با اشاره به آماری که پورسیدآقایی در صحن ارائه داد، گفت: شما می‌گویید به خاطر طرح ترافیک میزان اعتماد مردم به شهرداری افزایش یافته است این آمار را از کجا آورده‌اید؟ این در حالی است که سازمان بازرسی شهرداری تهران به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن میزان اعتماد عمومی از شهرداری را بسیار پایین ارزیابی کرده است. پس نظرسنجی شما براساس چه اصلی تهیه شده است؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در ادامه با اشاره به معضل موتورسیکلت‌ها و تاثیر آن در بحران آلودگی هوا افزود: در حال حاضر سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد و تعداد آنها به شدت در حال افزایش است اما شما هیچ طرحی در رابطه با آن ندارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز