خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق کارکنان و خدمات شهری در اولویت است، پیمانکاران در مرحله بعد هستند/هنوز درحال رصد بدهی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۶۳

شهردار تهران با تاکید بر محدودیت منابع مالی شهرداری، اولویت اول را پرداخت حقوق کارکنان و خدمات شهرداری دانسته و در واکنش به این سوال که چه برنامه‌ای برای پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: هنوز درحال رصد کردن شرایط هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرداری تهران با ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی و بیش از ۶۸ هزار نیرو به قول شهردار جدید در شرایط نامطلوب مالی قرار داد.

محمدعلی افشانی (شهردار تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چه برنامه‌ای برای پرداخت این بدهی‌ها دارد، گفت: فعلا بگذارید نهایی شود.

او ادامه داد: در حال رصد کردن بدهی‌ها هستیم. فعلا عدد اولیه‌ای که به ما گفته شده است، همان ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

شهردار در ادامه با اشاره به منابع بدهی‌ها نیز گفت: شهرداری تهران ۲۱ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است، بقیه بدهی نیز بیشتر به پروژه‌های عمرانی اختصاص داشته و برای صاحبان املاکی است که ملکشان را به شهرداری‌ واگذار کردند و از شهرداری طلبکار هستند.

افشانی در واکنش به تجمع مدام پیمانکاران طلبکار که تقریبا هر هفته در مقابل شورای شهر و شهرداری برگزار می‌شود و نیز استیصال پیمانکاران برای دریافت بدهی خود گفت: در حال حاضر ما با محدودیت شدید منابع مواجه هستیم، به همین دلیل با توجه به این محدودیت باید تصمیم بگیریم.

وی در رابطه با اولویت‌های مالی شهرداری برای هزینه‌کرد بودجه و جایگاه پیمانکاران در این اولویت‌بندی تصریح کرد: اولویت اول برای ما پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و انجام خدمات شهری است. پس از این دو مورد، اولویت بعدی بی‌شک پرداخت بدهی پیمانکاران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز