خبرگزاری کار ایران

سلیمی خبر داد:

امدادرسانی به ۲۱۸۸۰ نفر/۹ تن تحت تاثیر بارش‌های اخیر جان باختن

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۲۶

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جان‌ باختن ۹ تن تحت تاثیر بارش‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: تاکنون به ۲۱ هزار و ۸۸۰ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی در توضیح گزارش پایانی عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی از ١٨ تا ٢٧ اردیبهشت ماه گفت: در این بازه زمانی ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی افزود: طی این مدت به ٢٣٩ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد و ۲۱ هزار و ۸۸۰ تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند. همچنین هزار و ۵۸ تن اسکان اضطراری یافته و ۳۴ تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۱۰ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده و ۶۵ تن هم به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند، اظهار داشت: متاسفانه ۹ تن نیز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی‌های این چند، جان خود را از دست دادند؛ به طوری که سه تن در سیلاب (خراسان جنوبی دو نفر، آذربایجان غربی یک نفر)،  چهار تن به دلیل صاعقه (آذربایجان غربی دو نفر، آذربایجان شرقی یک نفر) و دو تن نیز به دلیل ریزش آوار (چهارمحال و بختیاری دو نفر) جان باختند.

سلیمی با بیان اینکه در این مدت تخلیه آب از ۷۸۴ واحد منزل مسکونی صورت گرفت و ۷۸ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند، تصریح کرد: در این مدت ۴۳۸ تیم عملیاتی شامل هزار و ۷۲۸ امدادگر فعال بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز