خبرگزاری کار ایران

انتقاد شهردار منطقه ۴ تهران از باغ پرندگان؛

از قاچاق پرنده تا پرتگاه‌های خطرناک

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۳۱

شهردار منطقه ۴ با اشاره به افتتاح فاز 2 پروژه باغ پرندگان در سال گذشته گفت: این پروژه در حالی افتتاح شد که پرنده‌ای در این باغ وجود نداشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسینی با بیان اینکه منطقه ۴ تهران با ۱۰ درصد از مساحت تهران ۱ میلیون جمعیت دارد که ۱۰ درصد از جمعیت شهر تهران را نیز شامل می‌شود، گفت: در خوش بینانه‌ترین حالت ۱۰ سال از سایر مناطق عقب هستیم. همچنین ۱۱۰ کیلومتر از بزرگراه‌های تهران از این منطقه عبور می‌کند و این درحالی است که طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در این منطقه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه کلنگ پروژه باغ پرندگان در سال ۹۰ به زمین خورد و فاز ۱ آن به بهره برداری رسید، افزود: فاز ۲ باغ پرندگان در حالی در سال گذشته افتتاح شد که پرنده‌ای در آن وجود نداشت.

شهردار منطقه ۴ با تاکید بر این که در حال حاضر پروژه باغ پرندگان دارای نواقص متعددی است، عنوان کرد: هنوز بسیاری از توری‌های این باغ فاقد صاعقه‌گیر هستند. همچنین در مورد حفظ حیوانات، اسکان کارگری و ایمنی آن نیز بحث‌های متعددی وجود دارد.

به گفته حسینی، پرندگان فاز ۱ به صورت قاچاقی و بدون اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست به کشور وارد شده‌اند و هنوز پرونده آن در مراجع قضایی باز است.

وی یکی دیگر از نواقص باغ پرندگان را وجود پرتگاه‌های خطرناک عنوان کرد و گفت: در حدود ۱ کیلومتر از این باغ حفاظ‌بندی صورت نگرفته است و باتوجه به مراجعه خانواده‌ها و کودکان باید مسائل ایمنی در آن در نظر گرفته شود.

شهردار منطقه ۴ یکی دیگر از اشکالات پروژه باغ پرندگان را عدم استقرار مدیریت واحد دانست و گفت: نباید فازهای این باغ، نظافت و بهره‌برداری از قسمت‌های مختلف در اختیار افراد متعدد باشد، درحالیکه می‌توانیم با برون‌سپاری ضمن خارج کردن آن از مدل کارمندی نظارت بیشتری بر آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر دستورالعمل مشخصی در مورد باغ پرندگان نداریم تا از آن‌ها استفاده کنیم، افزود: به همین منظور اطلاعاتی از باغ پرندگان اصفهان گرفته‌ایم. ضمن اینکه حفظ پرندگان حساسیت‌های خاص خود را دارد که در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان محیط زیست منعقد کرده‌ایم تا افتتاحیه بعدی در مسیر قانونی انجام شود.

به گفته شهردار منطقه ۴، فاز ۲ باغ پرندگان در نیم سال اول ۹۷ به صورت کامل و آبرومندانه بهره‌برداری خواهد شد.

وی در مورد فنس‌های این باغ اظهار کرد: فنس‌های باغ نیاز به صاعقه‌گیر داشت که اخیرا تهیه شده و در دست نصب است. همچنین توری‌های جدیدی خریداری و به پیمانکار تحویل داده شده است.

حسینی در خصوص پیام‌های سامانه‌های نظارتی شهرداری تهران در مورد منطقه ۴ عنوان کرد: کمتر از ۱۰ درصد پیام‌های سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به منطقه ۴ اختصاص یافته که به تناسب مساحت و جمعیت منطقی است. این در حالی است که پیام‌های دریافتی از سد معبر بیشترین شکایت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که از اختیارات شهرداری تهران خارج است و باید از فرمانداری پیگیری و شورای تأمین نیز به آن ورود پیدا کند.

وی در خصوص خانه قدیمی واقع در محدوده پاسداران که در گذشته به فضای عمومی تبدیل شده بود و پس از آن به فروش رسید، گفت: این ملک مصادره‌ای بوده و توسط نهادهای دیگر دست به دست شد تا در نهایت به شهرداری تهران داده شد. همچنین در طرح تفصیلی نیز کاربری این ملک در پهنه مسکونی(R) بود که بدون ایراد از مراجع قانونی فروخته شد.

شهردار منطقه ۴ در مورد اعتراض وزارت مسکن و شهرسازی به این ملک نیز گفت: این ملک در کمیسیون ماده پنج و با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف بررسی و تصمیم‌گیری شده است و وزارتخانه مذکور حق اعتراض در کمیسیون ماده ۵ را داشت.

حسینی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شمیران نو نیز اظهار کرد: اکثر زمین‌ها در این محدوده فاقد سند است و ساکنان به صورت غیرمجاز و بدون فوندانسیون بناها را روی خاک ساخته‌اند. از این حیث نگرانی‌هایی در برابر وقوع زلزله ۳ تا ۴ ریشتری را هم داریم و در حیطه مسئولیت خود با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در این محدوده برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز