خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی کشور:

آماده هستیم میزبان نشست سه‌جانبه ایران، عمان، قطر باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۴۰

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و فروش سلاح‌هایشان هستند، تاکید کرد: به دنبال تقویت تعاملات مرزی با کشورهای دوست و همسایه هستیم.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور با سرتیپ حمد راشد البلوشی، معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضایی در این دیدار گفت: امنیت و آرامش کشورهای همسایه برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد آرامش پایدار در سطح جهان باشیم.

وی با اشاره به امنیت مطلوب در کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به لطف خداوند و تدابیر هدایت‌‌‌های داهیانه مقام معظم رهبری، امنیت مثال‌زدنی در کشور ما حاکم است؛ علیرغم توطئه‌افکنی دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب، علاوه‌‌‌‌بر خنثی شدن توطئه‌‌‌‌‌های آنان، این امنیت در حال ارتقا روزافزون است.

عالی‌‌‌ترین مقام مرزبانی کشور با اشاره به فتنه‌‌‌گری آمریکا و برخی سران استبداد در منطقه تصریح کرد: شاهدیم برخی کشورهای غربی در منطقه ما توطئه‌افکنی و فتنه‌پراکنی می‌کنند و با این ترفند بازار سلاح فروشی‌شان را رونق می‌‌‌دهند به گونه‌‌‌ای که برخی از این کشورها با پول و درآمد نفتی، جنگ‌‌‌افزار می‌‌‌خرند و انبار سلاح درست می‌‌‌کنند؛ هرچند که می‌‌دانیم کشور عمان با این موارد مخالف است و مواضع این کشور قابل تقدیر است. 

رضایی با بیان اینکه خیلی بد است برخی سران کشورهای عربی پول و دلارهای خود را خرج خرید سلاح و خوش خدمتی به کشورهای غربی می‌‌‌کنند و علیرغم این خوش خدمتی‌ها همچنان مورد توهین و تحقیر قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برای ما بسیار سخت و سنگین است که یک کشور مسلمان مورد توهین و تحقیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای ارتقاء امنیت مرزی در منطقه خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت تعاملات دوجانبه و همه‌جانبه با کشورهای دوست و همسایه هستیم.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به دیدار اخیر با نخست‌وزیر قطر ابراز داشت: در این دیدار درباره برگزاری نشست سه‌‌جانبه ایران، قطر و عمان موضوعاتی مطرح شد.

رضایی با اعلام اینکه آماده هستیم میزبان نشست سه‌جانبه ایران، عمان، قطر باشیم، بیان کرد: نشست‌‌‌های سه‌‌‌جانبه و چندجانبه باعث ارتقای امنیت مرزی و تبادل اطلاعات می‌شود.

وی با بیان اینکه مرزبانی جایگاه مهم و جهانی دارد، یادآور شد: امید است تعاملات مرزی ایران و عمان تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز