خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

داروی چینی در بازار ایران نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۸۰

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت وجود داروی چینی در بازار ایران را تکذیب کرد.

به گزا ش ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به شایعاتی در مورد داروی چینی در ایران گفت: در ایران داروی چینی نداریم، قصدی هم برای صدور مجوز ورود به داروی چینی وجود ندارد و مطالبی که متاسفانه هر از گاهی عنوان می‌شود، پایه و اساسی ندارد.

وی افزود: این موضوع شاید لزوما ارتباطی به کیفیت داروی تولیدی این کشور هم نداشته باشد؛ چرا که حداقل جمعیت یک و نیم میلیاردی این کشور و حتی برخی مقاصد آن، این داروها را مصرف می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بزرگ‌ترین مقصد داروهای چینی هم ایالات متحده، استرالیا، آلمان، ‌ کره جنوبی و هنگ کنگ دانست و اظهار داشت: این مورد در ایران ضرورتی نداشته و قصدی هم برای واردات دارویی از این کشور در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

جهانپور اضافه کرد: فارماکوپه چین از دارونامه رسمی ایران محدودتر است و چین با تمایلی که به توسعه فارماکوپه و داروهای های‌تک و بایوسیمیلار نشان می‌دهد، می‌تواند واردکننده بسیاری از داروهای های‌تک ایران باشد و به عنوان یک بازار بالقوه برای داروی ایرانی فراروی شرکت‌های ایرانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز