خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی به ایلنا خبر داد:

وزش باد شدید در نیمه شرقی و سواحل خیلج‌فارس/ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۴۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و سواحل خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز سه شنبه یازده اردیبهشت بارش‌های پراکنده‌ای در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش‌هایی در قم، جنوب تهران و برخی نقاط اصفهان گزارش می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز و زاگرس دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: آسمان کشور کمی تا قسمتی نیمه ابری است و غالبا تابش آفتاب گزارش شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود و در منطقه زابل طوفان شن در بعضی ساعات دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد در دور روز آینده در سواحل خلیج فارش افزایش بوده و دریا مواج خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان را به دنبال خواهد داشت. این سامانه بارشی محدود به غرب و شمال غرب کشور است و به جنوب کشور نمی‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص نیمه شمالی کشور نیز گفت: در روزهای آینده در این منطقه بارش‌های پراکنده‌ای را نیز خواهیم داشت اما بارش‌ها قابل توجه نیست.

وظیفه درباره وضعیت جوی آسمان تهران گفت: در تهران نیز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای هستیم. بیشترین و کمترین دمای این روز به ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. در تهران نیز بارش‌هایی را برای روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز