خبرگزاری کار ایران

چگونه قانون‌های قدیمی، ترمز توسعه استارتاپ‌های داخلی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۰۰۰

تصور کنید صاحب یک استارتاپ موفق در تهران هستید و حالا زمان را مناسب می‌بینید تا به سراغ بقیه مراکز استان و سپس سایر شهرهای کشورتان بروید و خدماتی که از نظرتان روی زندگی شهروندان تاثیر دارند را در اختیار آنها قرار دهید.

به گزارش ایلنا، اینجاست که متوجه می‌شوید احتمالاً مجوزهایی که در تهران یا مرکز استان دیگری دریافت کرده‌اید، مورد قبول مسئولان شهری در شمال یا جنوب کشور نیست و باید فکر تازه‌ای کرد.

این مشکلی است که برای اسنپ در برخی شهرهای کشور پیش می‌آید؛ مجموعه‌ای که به گفته مدیرعامل‌اش شهرام شاهکار، اولین استارتاپ میلیارد دلاری ایرانی خواهد بود. پس از ماجرای حمله به دفتر این استارتاپ در کرمان، حالا اسنپ خبر می‌دهند فعالیتش در استان‌ مازندران نیز با اختلال مواجه شده است.

«حسین هزارجریبی»، یکی از مدیران ارشد توسعه اسنپ می‌گوید: این شرکت در چهار شهر از استان مازندران فعالیت خود را آغاز کرده اما در دو شهر با مشکل مواجه شده است.

چنین نکته‌ای بیان‌گر آن‌ است که یک استارتاپ ایرانی، حتی در شهرهای مختلف یک استان هم به مشکل مجوز می‌خورد و به شکل جداگانه باید در هر شهر مشکلاتش را از صفر حل کند.

هزارجریبی در همین رابطه می‌گوید: «بیشترین مشکل ما متاسفانه در قائم شهر و بابل است. اکنون اجازه جذب راننده و تبلیغات در این دو شهر از ما گرفته شده. حتی به خاطر کارشکنی‌هایی که اتفاق افتاد، چند بار مجبور به تغییر دفترمان شدیم و در نهایت هم دفاتر ما در این دو شهر تعطیل شده‌اند چرا که دفاتر به شکل مداوم پلمب می‌شوند. همه این‌ها در حالی است که مشکلی برای ما در ساری که مرکز این استان است پیش نیامده.»

این مدیر ارشد اسنپ می‌گوید که مشکل مانند همیشه، به دلیل سوتفاهم بر سر مجوز است: «از نظر ما این سوتفاهم غیرمنطقی است چرا که ما پروانه کسب‌وکار را از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به شکل کشوری دریافت کرده‌ایم. بر اساس همین مجوز، فعالیت ما در همه شهرها و مراکز استان‌ها بلامانع است. از طرف دیگر صنف ما، زیر مجموعه خود اتاق اصناف است. این در حالی است که برخی سازمان‌ها در برخی از شهرها، مجوزهای ما را قبول ندارند و سلیقه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند. متاسفانه گاهی حتی جواب روشنی نیز ارائه نمی‌شود که به چه مجوز جداگانه‌ای نیاز است.»

به گفته هزارجریبی، مشکل اسنپ و سایر استارتاپ‌هایی که با چنین چالش‌هایی مواجه می‌شوند، عدم هماهنگی ارگان‌ها با هم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز