خبرگزاری کار ایران

اعطا:

تشخیص باغ بودن املاک در صلاحیت شوراست

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۷۰

مخبر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: تشخیص باغ بودن املاک در صلاحیت شورای شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، مخبر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر و در جریان بررسی پرونده‌های باغات گفت: در گذشته اگر کمیسیون ماده 7 رای به باغ بودن پرونده ثبتی می‌دادو مالک به این رای اعتراض می‌کرد اعتراض مالک به شورای شهر تهران ارسال می‌شد. در صورتی که مرجع تشخیص باغ بودن پلاک ثبتی شورای شهر است.

وی با بیان اینکه در آغاز کار شورای پنجم پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کمیسیون ماده 7 مستقر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز باید تمام پرونده‌ها را به شورا ارسال کند و تشخیص باغ بودن یک ملک در صلاحیت کمیسیون ماده 7 نیست.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه در گذشته در صورت اعتراض مالک آرای کمیسیون ماده 7 به کمیسیون تجدید نظر در شورای شهر ارسال می‌شد، گفت: با توجه به رویه منطبق با قانون همه موارد تشخیص باغات باید به شورا ارسال شود و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بررسی نظریه کارشناسی خود را برای طرح در صحن شورا ارائه و با رای اعضا در صحن علنی در مورد باغ بودن یا باغ نبودن املاک تصمیم‌گیری خواهد شد.

افشین حبیب زاده نیز در جریان بررسی پرونده های باغات گفت: در برخی از مواقع در مورد بعضی از املاک که فضای سبز تثبیت شده دارد می گوییم که آنجا باغ است یا خیر. وقتی می گوییم که آن ملک باغ است، ممکن است برای آن مجوز ساخت و ساز براساس سطح اشغال ۳۰ درصد صادر شود و اینگونه به آن فضای سبز تثبیت شده ضربه می زنیم.

وی افزود: باید مواظب رای مان باشیم چراکه اگر آن ملک مذکور فضای سبز تثبیت شده دارد طرح سوال باغ بودن یا نبودن آن مطرح نیست.چراکه فضای سبز تثبیت شده دارد و هنگامی که اثبات شود آنجا باغ است، این مساله موجب می شود که در آن ملک ساخت و ساز صورت بگیرد و فضای سبز تثبیت شده را از بین ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز