خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

تلاش می کنیم دانشگاه پناه نخبگان باشد/شهریه دانشجویان در‌مناطق محروم افزایش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۶۱

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه علم و فناوری کشور تاکید کرد: امروز استعدادهای فراوان جوانان کشور، راه پیشرفت و استقلال را هموارتر کرده است.

به گزارش ایلنا، دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: از تمامی دست اندرکاران این کار ارزشمند که نشانه ای از قدرت فناوری و دانش جوانان ایرانی است، تشکر و قدردانی می کنم.

وی با تاکید بر منحصربه فرد بودن برخی از امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی پدیده تازه ای بود که با استانداردها و هنجارهای بین المللی انطباق نداشت، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آموزش عالی پدیده ای منحصر‌ به فرد و بی نظیر است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به بودجه دولتی و تنها با کمک عامه مردم فعالیت می کند و آموزش عالی را به اقصی نقاط کشور برده که هیچ دانشگاهی در هیچ کشوری چنین ویژگی ندارد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این ظرفیت توسط امام (ره) ایجاد شده و مدافع و حامی اصلی این دانشگاه امروز مقام معظم رهبری است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه طی یک سال مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه ای از افراد کارآمد و باسابقه در زمینه مدیریت دانشگاهی، در رأس آن فعالیت می کنند، گفت: از این مجموعه علمی و توانمند توقع می رود دانشگاه آزاد اسلامی را به پیشرفت قابل توجهی برساند.

وی با اشاره به تصویب بودجه ۱۰درصدی برای حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۵درصد از میزان اتکای بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه کاسته شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، این روند باید ادامه یافته و پژوهش و تحقیقات به تولید محصول و درنتیجه کسب درآمد منتهی شود و بنابراین پژوهش ها باید کارآیی بالایی داشته باشد و به تولید ثروت بیانجامد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با تولید است که می توان کشور را از وابستگی نجات داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران زنجیرهای استبداد و استعمار را پاره کرد و از وابستگی به بیگانگان رهایی یافت. این وابستگی در حوزه های صنعتی و اقتصادی هم باید از بین برود و امروز استعدادهای فراوان و ارزشمند جوانان کشور، راه پیشرفت و استقلال را هموار تر کرده است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران همواره مرکز علم بوده و هزار سال پرچمدار علم در دنیا بوده است، گفت: ۱۷۰۰ سال قبل که دانشگاهی وجود نداشت، جندی شاپور با صدها استاد و دانشجو در ایران فعال بود و کتاب های دانشمندان ایرانی ازجمله «قانون» و «شفا» قرن ها منبع و مرجع علم در دنیا بود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه آزاداسلامی در حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: ما جوانان قدرتمندی داریم، که می توانیم حرف اول را بزنیم ولی این به معنای قطع ارتباط با دیگر دانشگاه ها نیست، بلکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی ، ارتباط منسجم و صمیمانه ای با دانشگاه های کشور برقرار کرده است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از نخبگان است، خاطرنشان کرد: نخبگان باید در داخل کشور پناهگاهی داشته باشند تا مجبور به ترک وطن نباشند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دانشگاه آزاد اسلامی پناه نخبگان باشد گفت: ۱۴ هزار نخبه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جذب شده اند که ۶۰ درصد از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و ۴۰درصد از دیگر دانشگاه ها هستند. نخبگان ذخیره و توان کشور هستند و نخبگان را باید حفظ کرد.

دکتر ولایتی ادامه داد: در مناطق محروم کشور نیز شهریه را افزایش نخواهیم داد تا نخبگان بااستعداد به دلیل عدم تمکن مالی، از آموزش عالی محروم نشوند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: عزم راسخ و اراده قوی در دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد تا ظرفیت های عظیم آن را از قوه به فعل تبدیل کند. با توجه به اینکه دانشگاه آزاداسلامی به مردم تکیه دارد و از حمایت عامه مردم برخوردار است، می تواند در جای جای کشور به توسعه علم و فناوری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در این نمایشگاه به چشم می خورد، حکایت از آن دارد که در پیشی گرفتن از کشورهای صاحب فناوری، میان بر زده ایم و کسانی که مبدع این فناوری و تکنولوژی بوده اند را پشت سر گذاشته ایم.

دکتر ولایتی در پایان ابراز امیدواری کرد در حوزه های مختلف علوم، آنچه شایسته نام ایران است، تحقق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز