خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

تکمیل ظرفیت تمام بوستان‌های پایتخت تا ساعت ۱۲ امروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۰۷۹

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان از بوستان‌های شهر تهران در روز طبیعت، از تکمیل ظرفیت تمام بوستان‌های سطح شهر در ساعت ۱۲ ظهر امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی با اشاره به آماده‌سازی ۲۲۲۳ بوستان در سطح شهر تهران در برنامه استقبال از بهار شهرداری تهران گفت: باتوجه به اینکه برخی از بوستان‌های بزرگ پایتخت پذیرای جمعیت بیشتری از شهروندان و مسافران نوروزی است برای این بوستان‌ها به صورت ویژه تجهیزات و تمهیدات لازم مدنظر قرار گرفته بود.

وی افزود: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تا ساعت ۱۲، روز ۱۳ فروردین ماه ظرفیت تمام بوستان‌های تهران تکمیل شده است البته در برخی از بوستان‌ها مانند آزادگان، سرخه حصار، آبشار تهران، چیتگر و لویزان با توجه به وسعت آن‌ها جمعیت بسیار بیشتر بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در ۱۸ جایگاه منتخب در بوستان‌ها محصولات میوه و تره‌بار و اقلام مورد نیاز مردم عرضه می‌شود، اظهار داشت: ۱۴۰۰ غرفه برای عرضه محصولات مورد نیاز مردم در روز طبیعت در نظر گرفته شده است و تا ۱۶ هزار کیلوگرم میوه و تره‌بار به مردم عرضه می‌شود. همچنین ۱۹ هزار واحد عرضه محصولات بازرگانی نیز در بوستان‌ها مستقر شده‌اند علاوه بر اینکه برخی از بوستان‌ها مجهز به مساجد هستند. ۱۵۰ محل نیز در بوستان‌های دیگر برای اقامه نماز آماده‌سازی شده است.

به گفته یزدانی اگرچه شهروندان در مورد فضای سبز و محیط زیست احساس مسئولیت می‌کنند اما برای رفاه حال شهروندان در برخی از بوستان‌ها نیز اجاق‌هایی به همراه زغال تعبیه شده است تا شهروندان در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

وی در مورد مدیریت پسماند تصریح کرد: مخازن زباله به‌صورت مرتب در بوستان‌ها تخلیه می‌شود و نیروهای خدمات شهری در تمام بوستان‌ها حضور دارند همچنین کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری پسماند تجدیدپذیر نیز مانند سال‌های گذشته در پارک‌ها توزیع می‌شود. در مورد سیستم آب‌رسانی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها نیز علی‌رغم شبکه آبرسانی بوستان‌ها، مخازن آب شرب نیز جداگانه تعبیه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آماده‌باش ۲۶۰ تیم عملیاتی در بوستان‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: ۱۰۵ دستگاه خودرو سنگین و ۸۴ ثبت خودرو سبک و ۷۱ دستگاه موتورسیکلت در بوستان‌ها مستقر هستند.

یزدانی با قدردانی از خدمات پلیس راهور، نیروی انتظامی و اورژانس ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در ساعات پایانی امشب، اکیپ‌های خدمات شهری بوستان‌ها و معابر شهری را نظافت و پاکسازی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز