خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

ولیعصر برای همه ما خیابانی نوستالژیک است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۲۹

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مردم بهترین پاسداران محیط زیست هستند و دولت به تنهایی نمی‌تواند در رفع چالش های محیط زیست موفق شود.

به گزارش ایلنا، کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نشست تخصصی خیابان ولیعصر در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهمترین برنامه‌‌هایی که در این معاونت پیگیری می‌‌‌شود، تسهیل مشارکت مردم و فعالیت دغدغه‌‌مندان محیط زیست است.

وی اضافه کرد: البته در این مسیر محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم در فرآیند تسهیل، قانون‌‌گرا باشیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگرچه در ذهن برخی افراد مشارکت مدنی تنها محدود به فعالیت اعضای یک سمن یا گروه است، اظهار داشت: اما این معنای درست مشارکت مردمی یا مدنی نیست.

مدنی افزود: افرادی که برای محیط زیست فعالیت می‌‌کنند، الزاما نباید در قالب سمن یا گروه باشند. بنابراین هر کس که دغدغه محیط زیست دارد، می تواند با ما همکاری کند.

وی با اشاره به فضای متفاوت این معاونت نسبت به گذشته تصریح کرد: در این معاونت بر این باور بوده‌‌ایم که به علت تعدد مشکلات در حوزه محیط زیست، نمی‌‌توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم تا اثرات آن را بسنجیم. به عنوان مثال یک روز چالش هوا و روزی دیگر چالش آب یا گرد و غبار مطرح است و البته در این میان حادثه سقوط هواپیما رخ می‌‌دهد و منجر به فراموشی تمامی مسائل قبلی می‌شود.

این مقام مسئول با انتقاد از شیوه‌‌های رفتاری در مواجه با مسائل که بدون کسب دستاورد تنها به غر زدن می‌شود، خاطرنشان کرد: در مواجه با چالش‌‌‌ها، باید فکر کنیم به جای مغلوب شدن، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

مدنی ادامه داد: بر همین اساس نخستین موضوعی که به طور متمرکز برای فعالیت معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب کردیم، پسماند بود.

وی با بیان اینکه پویش بی‌‌‌زباله با شعار از خودمان شروع کنیم بر همین اساس ایجاد و آغاز شد، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان روز 13 فروردین ماه یا روز طبیعت سال آتی بر اجرای طرح‌‌‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در حوزه ساماندهی مدیریت پسماند تمرکز کنیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این است که ما نمی‌‌دانیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و مدیران هم به علت نداشتن وقت کافی، فرصتی برای یاد دادن ندارند. در حالی که مردم بهترین پاسداران محیط زیست هستند و دولت‌‌ها به تنهایی نمی‌‌‌تواند در رفع چالش‌‌های محیط زیست موفق شود.

مدنی ادامه داد: از آنجایی که باور داریم مشارکت مردم کلید حل مشکلات محیط زیست است، شعار ۸۰ میلیون محیط‌‌بان را انتخاب کردیم.

وی با طرح این پرسش که چرا خیابان ولیعصر مهم است، بیان کرد: همه ما به نوعی با خیابان ولیعصر خاطره داریم و بزرگ شده ایم. خیابان ولیعصر با تمام خیابان‌‌های مهم تهران ارتباط دارد و از لحاظ ساختاری، بسیار  متفاوت است.

این مقام مسئول افزود: به همین دلیل خیابان ولیعصر تمامی طبقات اجتماعی تهران را پوشش می‌دهد و از این رو برای همه ما یک خیابان نوستالژیک است و البته چنارهای خیابان ولیعصر در جای خود بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز