خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی لایحه نرخ بلیت مترو مطرح شد؛

خدمات مترو باید همزمان با افزایش قیمت تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۶۰

عضو شورای شهر تهران گفت: بدترین اتفاق ممکن این است که قیمت‌ها افزایش یابد، اما خدمات تغییری نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمد مسجدجامعی در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه نرخ بلیت مترو بار دیگر به افزایش 150 درصدی قیمت بلیت‌ها اعتراض کرد و پیشنهادی مبنی بر افزایش 25 درصدی به جای 150 درصد به هیئت رئیسه تقدیم کرد.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه این افزایش 150 درصدی قیمت غیرطبیعی است گفت: پیشنهاد شهرداری در حال حاضر از پیشنهاد کمیسیون کمتر است و این منطقی نیست که چون دولت تعهدات خود را در قبال مترو پرداخت نمی‌کند پولش را از مردم بگیریم. اگر به دنبال پروژه‌هایی چون منوریل و اتوبان چند طبقه نمی‌رفتیم الان وضعیت این گونه نبود.

وی ادامه داد: پیشنهادات شهرداری به واقعیت نزدیک‌تر است و به نظر من بین بد و بدتر باید به لایحه شهرداری بازگردیم. چرا که این افزایش قیمت بلیت تک سفره حومه و فرودگاه به هیچ وجه قابل دفاع نیست در نتیجه پیشنهاد می‌کنم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرده و به لایحه شهرداری بازگردیم.

فراهانی نیز با عنوان موافق پیشنهاد مسجدجامعی در رابطه با افزایش 25 درصدی قیمت بلیت متروی تهران – حومه در عوض افزایش 150 درصدی گفت: اگر پیشنهاد ایشان رای نیاورد تبعات منفی و نامطلوبی به همراه خواهد داشت چنانچه این پیشنهاد رای نیاورد افرادی که از کرج به تهران می‌آیند به جای استفاده از مترو از سایر وسایل حمل و نقل استفاده می‌کنند و این باعث تشدید بار ترافیکی در صبحگاه و هنگام برگشت خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری مترو باید با کاهش هزینه‌ها اعتبارات خود را جبران کند شرکت نزدیک به 4 هزار نیروی مازاد دارد و هزینه این نیروها را شهروندان پرداخت می‌کنند.

فراهانی با بیان اینکه شهروندان نباید هزینه نیروهای مازاد را بپردازند ادامه داد: بدترین اتفاق ممکن این است که قیمت‌ها افزایش یابد اما خدمات تغییری نکند.

احمدمسجد جامعی طراح این پیشنهاد در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد شما مردم حومه تهران را از خودمان نمی‌دانید نباید به مردم فشار بیاوریم بلکه باید این فشار بر روی دولت باشد.

لازم به ذکر است در ادامه پیشنهاد مسجدجامعی مبنی بر افزایش 25 درصدی قیمت بلیت تهران – حومه در عوض افزایش 150 درصدی رای آورد و بلیت تک سفره متروی تهران – حومه از 800 تومان به 1500 تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز