خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

مطالعات برقی کردن اتوبوس در کلان‌شهرهای کشور کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۴۴

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور از کلید خوردن مطالعات برقی کردن اتوبوس در کلان‌شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور که در تالار شهر برگزار شد، گفت: با توجه به تهیه و اصلاح استانداردهای ناوگان و تجهیزات حمل و نقل عمومی شهری و حومه‌ای (اتوبوس برقی)، در کارگروه حمل و نقل عمومی مصوب شد شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان متولی انجام مطالعات برقی کردن سیستم اتوبوسرانی در کل کلان‌شهرهای کشور انتخاب شده و نتایج این مطالعات به شهر مشهد تحویل گردد.

وی ادامه داد: در خصوص تسریع و روان‌سازی فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مصوب شد با توجه به تفاهم‌نامه اخیر وزارت‌های نفت و بازرگانی و تکلیف وزارت نفت مبنی بر پرداخت بخشی از هزینه خرید اتوبوس مورد نیاز درون و برون شهری کشور از محل صرفه‌جویی‌های حاصله در کاهش مصرف سوخت، شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مسئول پیگیری و تحقق این مصوبه انتخاب گردید.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یک تهدید جدی، مستمر و فراگیر علیه سلامت موجودات زنده و محیط زیست است، اظهار داشت: علاوه بر مشکلات زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت انسان‌ها و سایر موجودات زنده، دارای تبعات سوء اقتصادی و اجتماعی نیز می‌باشد که به صورت آرام و تدریجی و بعضاً غیرقابل جبران نمایان می‌گردد.

هاشمی افزود: ضروری است به عنوان یک معضل ملی به آن توجه شود و با توجه به سهم عمده حوزه حمل و نقل و ترافیک در افزایش آلودگی‌های کلان‌شهرهای کشور، اتخاذ سیاست‌ها و تدوین برنامه‌هایی در اولویت اول جهت کاهش تقاضای سفر و در اولویت دوم جهت سوق دادن سفرهای مورد نیاز شهروندان به سیستم‌های حمل و نقل همگانی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باید به طور جدی در دستور کار ارگان‌های ذیربط قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا به خصوص در سال‌های اخیر قوانین و مقررات خاصی نیز تدوین و ابلاغ گردیده که لازم است کلیه اقدامات مورد نیاز به طور هماهنگ و در راستای اجرایی نمودن قوانین مذکور که متاسفانه عملا هیچ‌یک از این قوانین به‌درستی و کامل اجرا نشده‌اند، بدین معنی که تلاش بسیار و گذاردن این دست قوانین مناسب، تدوین و تصویب شده ولی اجرا نمی‌گردد.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور با اشاره به بخشی از این قوانین، تصریح کرد: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت، قانون مصرف سوخت، قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل، قانون هوای پاک و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در این راستا قابل ذکراست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز