خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های پلیس فتا برای چگونگی خریدهای اینترنتی عید

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۹۷

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: خریدهای اینترنتی عید را آگاهانه انجام دهید.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ در این باره گفت: در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی بعضی تبلیغات غیرواقعی وجود دارد و در بعضی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست.

همچنین برخی از افراد سود جو و حتی مجرمین سایبری از این بستر سوء استفاده می نمایند و با ارائه کالاهای ارزان قیمت با طراحی زیبا و وسوسه انگیز( تورهای مسافرتی، سبد کالا، البسه، کیف و کفش و لوازم خانگی) اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کنند.

وی گفت: آنان با این ترفند کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می کنند. ولی پس از واریز وجه بصورت اینترنتی دیگر خبری از کالا نیست.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: در خریدهای اینترنتی بایسته هایی وجود دارد که باید به آن توجه شود که  قبل از خرید، داشتن سیستم بروز رسانی شده بهترین راه مقابله با بد افزار و ویروس هاست.

سرهنگ کاظمی اضافه کرد: در انتخاب فروشگاه اینترنتی دقت و تامل کنید  آیا دارای نماد اعتماد می باشند (اینماد ) و همچنین کالایی که انتخاب می کنید ویژگیهای آنرا بشناسید.

وی گفت: هنگام پرداخت در در گاه های بانکی از جعلی نبودن آدرس بانکی (فیشینگ) مطمئن شوید و حتما از فروشگاه هایی خرید نمایید که دارای علامت نماد اعتماد باشند.

رئیس پلیس فتا در خاتمه گفت: برای اطلاع از این موضوع می توانید به سایت پلیس فتا – آموزش مراجعه نماییدتا خرید آسان و مطمئنی را در پایان سال داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز