خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

سالانه حدود ۴ میلیارد دلار روغن وارد کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۷۹

رییس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه سازمان غذا و دارو بر غذاهای فرآوری شده نظارت و کنترل دارد، گفت: علاوه براین، محصولی که وارد بازار می شود نیز مورد کنترل و نظارت سازمان غذا و دارو قرار می گیرد تا مطابق استانداردها باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری در همایش بهبود تغذیه در جامعه کارکنان گفت: سازمان غذا و دارو متولی آن بخشی از غذایی است که به صورت فرآوری شده و به شکل بسته بندی در صنایع غذایی تولید و عرضه می شود، لذا باید براین بخش نظارت داشته باشد تا محصولی که ارائه می شود، مجوز دار بوده و زمانیکه در بازار توزیع می شود، بازهم مطابق استانداردها باشد.

وی درخصوص گردش مالی بخشی از صنایع غذایی که بر آن نظارت می شود، خاطرنشان کرد: حجم گردش مالی بخشی از محصولات مورد نظارت سازمان غذا و دارو، حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان است و بخش دیگری از نظارت ها مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی می شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه محصولاتی که وارد یا صادر می شود، تحت کنترل و نظارت های سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۴ میلیارد دلار روغن وارد کشور می شود و همچنین حدود ۳ میلیارد دلار برنج و ۲ میلیارد دلار چای وارد می شود و این در حالی است که دارو 1.2 میلیارد دلار وارد می شود. بنابراین حجم زیادی از تجارت در کشور به حوزه غذا اختصاص دارد.

 اصغری با بیان اینکه حیطه کاری ما متنوع بوده و با حجم زیادی از کارکنان در بخش سلامت سروکار داریم، گفت: باید برنامه مناسبی برای همه بخش ها داشته باشیم، چراکه نیازها و مخاطبان ما متنوع هستند به همین سبب برای وزارت بهداشت لازم است، برای کارکنان خود برنامه غذایی مناسبی تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه اگر در وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم نتوانیم غذای مناسبی را به کارکنان خود ارائه دهیم، نمی توانیم از دیگر سازمان ها و ارگان ها این توقع را داشته باشیم و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، باید در زمینه غذای کارکنان الگوی سایرین باشد.

 اصغری در پایان درخصوص ویژگی های غذای سالم توضیح داد: غذای سالم تر به این معنا است که غذایی با روغن و نمک کمتر و حتی الامکان آب پز و طبخ مناسب شود، ضمن اینکه در ترکیبات آن سبزیجات بیشتری استفاده شود که در این راستا نیاز است، طبخ غذا با روش مناسب از همان دوران مدرسه و دبیرستان برای دختران آغاز شود، تا در آینده بتوانند آموزه های خود را به صورت عملیاتی در طبخ غذا به کار گیرند و متضمن سلامت خانواده و فرزندان شان شوند، چراکه تغذیه بخش مهمی از سلامت فرد را تشکیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز