خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

رایزنی برای اتصال خط سه مترو به قطارهای نور و آمل/نبود‌ هیچ‌گونه حمل‌و‌نقل عمومی در مناطق ۲۱ و ۲۲ علت ترافیک شدید در اتوبان همت

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۷۲

رئیس شورای شهر با اشاره به ترافیک شدید در اتوبان همت گفت: نبود‌ هیچ‌گونه حمل‌و‌نقل عمومی در مناطق ۲۱ و ۲۲ علت اصلی ترافیک صبح همت است.

محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به بار ترافیکی که از استان‌های اطراف و شهرستان‌های استان تهران به پایتخت تحمیل می‌شود به خبرنگار ایلنا گفت: روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شوند که به آ‌لودگی هوا، بار ترافیکی و مشکلات تهران دامن می‌زنند.

 وی ادامه داد: با حمل و نقل ریلی می‌توانیم؛ آمار را کاهش دهیم و نیاز به حمایت دولت داریم. هر چه در این بخش هزینه کنیم به نفع دولت است.

 علیخانی اتصال خطوط ریلی به مترو را راه حل این مساله دانست و گفت: این مهم توجه مجلس و دولت را می‌طلبد و وزارت راه باید در این خصوص برنامه داشته باشد. ما به عنوان شورای شهر آمادگی داریم این خطوط را متصل کنیم.

این عضو شورای شهر شرایط حمل و نقل در غرب تهران را به شدت نامناسب دانست و ادامه داد: مناطق ۲۱ و ۲۲ اصلا حمل و نقل عمومی ندارند و این یکی از دلایل قفل شدن اتوبان همت در پیک ترافیکی صبح است. اطراف تهران همه از این مشکل رنج می‌برند، شمال شرق نیز به چند کیلومتر خط مترو نیاز دارد و از آنجایی که پایانه شرق در حال جابجایی است باید خط مترو برای اتصال به پایانه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: خط سه مترو در شهرک محلاتی آمادگی دارد به قطار نور، لاریجان و آمل متصل شود و این خط می‌تواند؛ سالانه میلیون‌ها نفر را از شمال کشور به تهران منتقل کند. فراموش نکنیم با توجه به اینکه ناوگان هوایی و جاده‌ها با مشکل روبرو است خطوط ریلی امن‌تر است، اما در سال‌های  گذشته در گسترش خطوط ریلی کوتاهی شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر با اشاره به جلساتی که شورا در رابطه با خط سه داشته است، ادامه داد:‌ در این جلسه استاندار و نمایندگان مازندران حضور داشتند و اعتبار ۱۲ میلیاردی و ردیف در بودجه سال آینده برای مطالعات این طرح در نظر گرفته شد. این مسئله باید پیگیری و عملیاتی شود و همه می‌دانند که فرصت چندانی نداریم و حمل و نقل ریلی پایه توسعه کشور است.

وی در انتها با تاکید بر اینکه حتی دولت می‌تواند مشکل بیکاری را با توسعه حمل و نقل حل کند، گفت: ‌ایجاد هر ۲۰ کیلومتر خط مترو ۱۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و اگر دولت در این زمینه هزینه کند به بسیاری از اهداف خود خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز