خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مدیرکل سازمان آیسسکو عنوان شد؛

مذاکره بطحایی برای احداث دو مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط آیسسکو

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۳۰

سید محمد بطحایی در سفر به رباط پایتخت مراکش، ضمن شرکت در نشست آیسسکو، با برخی شخصیت‌ها و مقامات کشورها دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، پنجمین اجلاس وزرای امور کودک کشورهای اسلامی با موضوع مبارزه با خشونت علیه کودکان طی دو روز در مقر سازمان آیسسکو در شهر رباط پایتخت کشور مراکش برگزار شد. در این اجلاس اسناد مربوط به شکل‌های مختلف خشونت علیه کودکان و شیوه‌های مقابله با آن موردبررسی قرار گرفت و پس از بررسی در هیئت‌های حاضر در اجلاس، شیوه‌های مقابله با این خشونت‌ها، مورد تصویب قرار گرفت.

در اولین روز اجلاس، سند مربوط به وضعیت کودکان در جهان اسلام توسط نماینده آیسسکو قرائت شد و جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی از آمار و اطلاعات مرتبط با ایران در این گزارش واکنش نشان داد که مراتب مورد تأیید قرار گرفت و قرار شد اطلاعات مربوط به ایران در نسخه جدید گزارش تصحیح شود.

سید محمد بطحایی رئیس هیئت ایرانی شرکت‌کننده در این اجلاس به‌عنوان اولین سخنران، گزارشی از وضعیت کودکان در جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌هایی که در این حوزه انجام‌گرفته است را ارائه نمود.

در این گزارش ابتدا وضعیت پیشرفت‌های ایران در بخش پیش‌دبستانی و نرخ جذب کودکان واجب التعلیم در ابتدایی و سپس اقدامات عملیاتی منشور حقوق کودک بر اساس منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری اسلامی ارائه شد. دربخشی از سخنرانی سید محمد بطحایی هرگونه خشونت علیه کودکان به‌ویژه علیه کودکان فلسطینی را محکوم کرد و بر این نکته تأکید کرد که سازمان آیسسکو از کودکان کشورهای اسلامی در مناطق بحرانی حمایت کند.

در این اجلاس وزیر آموزش‌وپرورش ایران با برخی شخصیت‌های حاضر در اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار باخانم بسیمه الحقاوی، وزیر خانواده و امور اجتماعی و کودکان بر استفاده از زنان در امور مدیریتی تأکید و از ایشان برای حضور در ایران و تبادل تجارب با جمهوری اسلامی ایران، دعوت شد.

همچنین وی در دیدار با آقای دکتر مصطفی امید، معاون اول نخست‌وزیر ـ که نقش هماهنگ‌کننده وزرا را برعهده‌دارند و هم‌زمان وزیر امور حقوق بشر کشور مراکش هستند ـ اقدامات جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ حقوق کودکان موردبحث و بررسی قرار داد همچنین در مورد تجربیات کشور مراکش بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت. در این دیدار از پیام تسلیت پادشاه مراکش به مناسبت سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تشکر  و از آقای مصطفی امید برای حضور در ایران، جهت انتقال تجربیات و افزایش همکاری‌های دوجانبه، خصوصاً در ارتباط با سازمان‌های حقوق بشری دعوت شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با دکتر بحری مدیرکل سازمان آیسسکو در دو محور مذاکراتی انجام داد. محور اول احداث دو مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که اعتبار این طرح‌ها از محل تحقق حق عضویت ایران انجام شود و این مدارس به نام مدارس اهدایی آیسسکو احداث و نام‌گذاری شوند. محور دوم این مذاکرات، به‌کارگیری دو نفر از مدیران و کارشناسان ایرانی در سازمان مرکزی آیسسکو بود که هر دو موضوع با استقبال طرف مقابل مواجه شد. مدیرکل آیسسکو در خصوص همکاری کامل برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک در ابعاد مختلف آموزشی، علمی و تحقیقاتی اعلام آمادگی کرد.

در دیدار دیگری سید محمد بطحایی، در حاشیه این اجلاس با رئیس هیئت اعزامی افغانستان دیدار و گفتگو کرد و نماینده افغانستان اشتیاق خود به همکاری در زمینه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تبادل تجربیات ایران در امور آموزشی را به همکاری هیئت ایرانی رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز