خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آتش‌نشانی تهران به ایلنا خبر داد:

حریق گسترده در پاساژ قدیمی بازار تهران

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۵۹۲

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق گسترده در یک پاساژ قدیمی در بازار تهران خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تشریح جزییات این حادثه گفت: در ساعت 1:28 بامداد امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی یک مورد آتش‌سوزی در یک پاساژ در محدوده بازار تهران در خیابان 15 خرداد ابتدای بازار حمام چال اطلاع‌داده شد.

او با بیان اینکه بلافاصله 7 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب، چندین خودروی تجهیزات تنفسی و تانکر آب از شهرداری منطقه 12 به محل حادثه اعزام می‌شوند تصریح کرد: اولین ایستگاه درکمتر از سه دقیقه به محل رسیده و علیرغم اینکه بافت بازار بسیار تنگ و باریک است اما آتش‌نشانان خود را سریعا به محل می‌رسانند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: محل حادثه یک پاساژ قدیمی سه طبقه بود که زیرزمین هم داشت و به گفته مالکان و کسبه محل بیش از 100 باب مغازه و انبار در این پاساژ وجود داشت که تعدادی از این مغازه‌ها انبار بودند که در زمینه نگهداری پارچه و پوشاک و البسه تولید شده فعالیت می‌کردند.

ملکی یادآور شد: حجم پارچه‌ها بسیار زیاد بود که بعضا تا زیر سقف‌ها انبار شده بود متراژ پارچه‌ها از 8 الی 10 متر تا حدود 40 متر هم بود. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند تقریبا همه سه طبقه شعله‌ور بود و شعله‌های آتش به ارتفاع چندین متر از پنجره‌ها زبانه می‌کشید و در حال سرایت به پاساژ‌های اطراف بود.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند گفت: با توجه به اینکه نردبان هیدرولیکی قادر به عبور و مرور در داخل محوطه بازار نبود آتش‌نشانان نردبان‌های دستی را علم کرده و خود را به طبقه دوم و سوم رسانده و هم از طریق بیرون و هم از طریق نفوذ به داخل پاساژ و همچنین از روی پشت‌بام و چند جبهه به آتش حمله‌ور شده و آتش را تحت کنترل خود درآوردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: خوشبختانه آتش‌نشانان از سرایت آتش به پاساژ‌ها و سراهای اطراف جلوگیری کردند البته آتش‌نشانان مجبور شدند بخشی از سقف‌ها را که ورق‌های شیروانی بود برش داده تا از عدم وجود شعله‌های پنهان در این بخش‌ها نیز اطمینان پیدا کنند.

ملکی بیان کرد: سه نفر کارگر که دو نفر از آنها حدود 15 ساله بودند نیز که به عنوان نگهبان در این پاساژ حضور داشتند که به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج شده بودند. ساعت 10 امرزو صبح نیز بعد از لکه‌گیری و ایمن‌سازی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز