خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

گشت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در پایتخت/تشکیل پرونده‌های قضایی برای "زباله‌سوزان غیرمجاز"

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۱۹

رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه موارد متفرقه ضایعات‌سوزی بسیار است، گفت: خلازیر در منطقه ۱۹ و تقی‌آباد در منطقه ۱۸ از جمله مناطقی هستند که در آن مراکز غیرمجاز زباله‌سوزی وجود دارد و با کمک مراجع قضایی پرونده‌هایی برای آنها تشکیل شده و موضوعات آن در مراجع قضایی و شورای تامین در حال پیگیری است.

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه درباره سهم منابع انتشار آلودگی در حال حاضر نمی‌توان درباره آن اظهارنظری کرد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری با کمک موسسه بین‌المللی جایکاه سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران را بررسی و سهم هر یک از منابع و دستگاه‌ها را مشخص می‌کنند. امیدواریم تا سال آینده سهم منابع آلاینده مشخص شود.

او با تاکید براینکه زباله‌سوزی‌ها تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد، خاطرنشان کرد: گشت‌هایی در مناطق ۱۹ و ۱۸ تهران در حال بررسی هستند اگر با موارد زباله‌سوزی مواجه شوند، حتما برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: در موضوع زباله‌سوزی برخی اوقات عامل مشخص است و می‌توان با آن برخورد کرد، اما در برخی موارد زباله‌ای را آتش‌ زدند، اما عامل یا مالک آن مشخص نیست و نمی‌توان برخوردی داشت. متاسفانه ما با موارد بسیاری روبرو هستیم که عامل زباله‌سوزی در آن مشخص نیست.

بازگیر با بیان اینکه موارد متفرقه آتش‌سوزی و ضایعات‌سوزی بسیار است، گفت: برخی از واحدها و کارگاه‌های غیرمجاز ضایعاتشان را بجای اینکه مدیریت کنند در حاشیه شهر آتش می‌زنند در برخی موارد مشاهده می‌شود لاستیک‌های فرسوده را می‌سوزانند و بعد مراجعه می‌کنند تا سیم‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنند. این موارد باعث ایجاد مشکل می‌شود. متاسفانه برخورد با این افراد و عاملان این نوع زباله‌سوزی‌ها مشکل است.

او با بیان اینکه گشت‌های ویژه‌ای روزانه و شبانه در مناطق مختلف درحال جستجو هستند، خاطرنشان کرد: این گشت‌های ویژه در حال گشتی‌زنی هستند و اگر آلودگی مشهودی را ببینند با آن برخورد می‌کنند.

رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران تصریح کرد: خلازیر در منطقه ۱۹ و تقی‌آباد در منطقه ۱۸ از جمله مناطقی هستند که در آن مراکز غیرمجاز زباله‌سوزی وجود دارد و با کمک مراجع قضایی پرونده‌هایی برای آنها تشکیل شده و موضوعات آن هم در مراجع قضایی و هم در شورای تامین در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز