خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

تمرکز کمک‌های مردمی در دستگاههای متولی، موجب عدالت در توزیع میان آسیب دیدگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۵۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به معضلات تفکیک و عدم تناسب کمک ها با نیازهای مردم مناطق زلزله زده تاکید کرد: کمک های نقدی ضمن توزیع یکسان و هماهنگ امکانات در میان آسیب دیدگان از اتلاف منابع ملی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در دومین نشست تدوین دستورالعمل چگونگی جمع آوری،جذب،‌ هدایت، توزیع کمک های دولتی خارجی، غیر دولتی داخلی و خارجی در حوادث و سوانح طبیعی گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر احتمال بروز حوادث و زمینه بروز آن از کشورهای بسیار مستعد دنیاست این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون وزیر کشور با تمجید از حس انسان‌دوستی، مشارکت، ایمان و دیانت مردم عزیز ایران اسلامی گفت: بحمد اله کشور ما مشکلی از لحاظ تامین نیازهای اولیه در زمان بروز رخدادهای طبیعی ندارد و در این سالها با توسعه دانش بومی و تجهیزات و امکانات موجود مرحله امداد و نجات را به نحو شایسته ای صورت می پذیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه افزود: پس از مرحله نجات و امداد اسکان اضطراری و در نهایت بازسازی مناطق آسیب دیده خواهد بود که از لحاظ صرف زمان و هزینه ها بسیار قابل توجه است.

نجار با تاکید بر اینکه سازمان تحت امرش یک سازمان سیاستگزار، هماهنگ کننده، هدایت کننده و برنامه ریز است گفت: جمعیت هلال احمر مرجع جمع آوری کمک های خارجی مطابق دستورالعمل های داخلی و خارجی است که این کمک ها برای همه افراد تحت تاثیر یکسان بوده و فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب صورت می گیرد.

معاون وزیر کشور با بر اولویت پیشگیری در برنامه های سازمان تاکید کرد: طی سه سال گذشته با پرداخت حق بیمه تمامی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور ضمن رفع دغدغه های این اقشار، توانستیم بار مالی عظیمی برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی از دوش دولت برداریم.

نجار خاطر نشان کرد: آیین نامه اجرایی چگونگی جذب،‌ هدایت و توزیع کمک های دولتی خارجی و غیر دولتی داخلی و خارجی در حوادث و سوانح طبیعی- مطابق بند (۱۶) ماده (۸) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور- مصوب ۱۳۸۷- تدوین دستور العمل ها و آیین نامه های مربوط به چگونگی جذب،توزیع و استفاده از کمک های مردمی،خارجی و بین المللی با همکاری دستگاه های ذیربط و ارایه آن به هیئت وزیران جهت تصویب و پیگیری آنها از وظایف سازمان مدیریت بحران کشور می باشد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: مطابق ماده (۲۴) آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور- مصوب ۱۳۸۸- مسئولیت جذب، هدایت و توزیع اعانات و کمک های غیر دولتی داخلی و خارجی اعم از اموال منقول و غیر منقول و وجوه نقدی بر عهده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور صورت می گیرد و مسئولیت جذب،هدایت و توزیع امکانات و کمک های دولتی داخلی و خارجی اعم از منقول و غیر منقول و وجوه نقدی با رعایت اهداف اهدا کننده بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز