خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مبنای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آموزش و پرورش شروع شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۶۱۹

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اگر مبنای آموزش‌ها به ویژه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آموزش و پرورش شروع شود، شاهد نتیجه بهتری در سطوح مختلف جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، علی مویدی در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه یکی از سازمان‌هایی که نقش اساسی و اثرگذار در پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان دارد، وزارت آموزش و پرورش است، گفت: آنچه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تدابیر ریاست جمهوری و رهنمودهای وزیر کشور و دبیرکل ستاد در چند سال اخیر مورد تاکید قرار گرفته است، تمرکز بر تعلیم و تربیت و توجه بر آموزش است که در این راستا اگر مبنای کار به ویژه در حوزه پیشگیری، از آموزش و پرورش شروع شود نتیجه بهتری را در سطوح مختلف جامعه می‌توانیم شاهد باشیم.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی نیز در این سال‌ها با دلسوزی، دقت نظر، همراهی و همفکری مسئولان امر در وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ در نظام، دسته‌بندی آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته بود که اعتیاد در اولویت این آسیب‌ها قرار گرفت و موجب ایجاد حساسیت و نهضت اجتماعی در سطوح مختلف جامعه شد.

مویدی اضافه کرد: امروز شاهد یک الگو و برنامه‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم که همه ابعاد مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت و... در آن وجود دارد و این در حالی است که در گذشته صرفا به مقابله با اعتیاد توجه می‌شد.

وی ادامه داد: امروزه مجموعه عوامل حاکمیتی اولویت خود را در بین آسیب‌های اجتماعی به پیشگیری معطوف کرده‌اند و این مهمترین دستاورد نظام در سال‌های گذشته است.

مویدی تاکید کرد: امیدواریم با هماهنگی، تعامل و همفکری به اهداف دولت در برنامه ششم توسعه و همچنین اجرای برنامه‌های فوق‌العاده درشش ماه آتی و ارائه آن در جلسه آتی در محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز